Μια πολλά υποσχόμενη μέθοδος είναι ο εμβολιασμός εναντίον ναρκωτικών ουσιών, όπως η ηρωίνη, που θα στερεί από τον χρήστη την «απόλαυση» και άρα θα τον διευκολύνει να παραμείνει «καθαρός».

Η ιδέα δεν είναι καινούργια. Οι πρώτες έρευνες για εμβόλια κατά των ναρκωτικών πραγματοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1970, ωστόσο γρήγορα έδωσαν τη θέση τους σε εναλλακτικές θεραπείες, όπως η χορήγηση μεθαδόνης. Το 1990, με την αλματώδη αύξηση στη χρήση κοκαΐνης, τα εμβόλια επανήλθαν στο προσκήνιο. Ωστόσο, όπως είχαν δείξει οι έρευνες, δεν ήταν τόσο αποτελεσματικά, ούτε καν κατά του καπνίσματος.

Πριν από λίγες εβδομάδες δημοσιεύθηκε μελέτη για ένα πειραματικό εμβόλιο με fentanyl, μια άκρως επικίνδυνη ουσία, που συνήθως συνδυάζεται με την ηρωίνη. Πώς ακριβώς λειτουργεί το εμβόλιο στον οργανισμό; Μετά τη χρήση ναρκωτικών, τα μόρια εισέρχονται στο κυκλοφορικό και προσκολλώνται σε συγκεκριμένους υποδοχείς στους νευρώνες του εγκεφάλου.

Το εμβόλιο βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να επιτεθεί σε αυτά τα μόρια όσο βρίσκονται ακόμη στο αίμα. Μέχρι όμως να φτάσει στο σημείο να επιτεθεί στα μόρια των ναρκωτικών, πρέπει να μεσολαβήσει μια διαδικασία, μέσω του εμβολιασμού. Το ανοσοποιητικό «εκπαιδεύεται», καθώς το εμβόλιο περιέχει μόρια με αντίστοιχη δομή με του ναρκωτικού.

Στη συνέχεια, χορήγησαν μια θανατηφόρα δόση του ναρκωτικού. Τα ποντίκια όχι μόνο επέζησαν, αλλά δεν εμφάνισαν καμιά ένδειξη ότι βρίσκονται σε «έκσταση», όπως για παράδειγμα να αγνοούν τον πόνο.Τρόπος επίδρασης
Στην πραγματικότητα, ο ανθρώπινος οργανισμός «εξαπατάται» από το εμβόλιο και με το πέρασμα του χρόνου, το ανοσοποιητικό σύστημα μαθαίνει να επιτίθεται στα επικίνδυνα μόρια. Η τελευταία έρευνα σε πειραματόζωα έδειξε ότι αυτό είναι εφικτό. Οι επιστήμονες χορηγούσαν σε ποντίκια ενισχυτικές δόσεις, «πείθοντας» το ανοσοποιητικό τους σύστημα να επιτεθεί στο fentanyl.

Ενα εμβόλιο το οποίο θα εμπόδιζε τους ναρκομανείς να αντλήσουν απόλαυση από την ουσία που χρησιμοποιούν, θα ήταν ένα πολύτιμο όπλο στον δύσκολο δρόμο της απεξάρτησης. Οι στατιστικές δείχνουν ότι το 40%-60% των πρώην χρηστών επιστρέφουν στα ναρκωτικά μέσα στον πρώτο χρόνο απεξάρτησης.

Οι μέχρι τώρα δοκιμές δείχνουν ότι τα εμβόλια μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το ποσοστό των ατόμων που παραμένουν στη διαδικασία της απεξάρτησης και να απαλλαγούν από τον εθισμό τους. Τα εμβόλια, εφόσον φτάσουν στις κλινικές -καθότι δεν υπάρχει μεγάλη χρηματοδότηση στη συγκεκριμένη έρευνα και έτσι προχωρά με ρυθμούς χελώνας- θα αποτελέσουν σημαντικό βοήθημα.

Ερευνες
Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες μελέτες. Κατ' αρχάς, το εμβόλιο δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει στο 100% των ασθενών. Αφετέρου, θα απαιτούνται επανεμβολιασμοί μέσα σε διάστημα αρκετών μηνών και δεν είναι βέβαιο ότι όλοι οι πρώην χρήστες θα συμπληρώσουν τον απαραίτητο αριθμό δόσεων για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως πρέπει να δημιουργηθούν πολυδύναμα εμβόλια, για διαφορετικές ουσίες, καθώς είναι πολύ εύκολο για κάποιον εθισμένο σε ουσίες να αναζητήσει κάποια άλλη, εφόσον έχει «ανοσία» για παράδειγμα στην ηρωίνη. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν ερευνητικές ομάδες οι οποίες παρασκευάζουν δοκιμαστικά εμβόλια κατά της ηρωίνης, που μπορούν να συνδυαστούν με το εμβόλιο για το fentanyl, καλύπτοντας το συγκεκριμένο φάσμα εθισμού.

Το εμβόλιο αυτό ξεκινά κλινικές δοκιμές και οι ερευνητές ελπίζουν ότι, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Βιρτζίνια της Κοινοπολιτείας, θα καταφέρουν να πραγματοποιήσουν τις πρώτες δοκιμές σε ανθρώπους σε περίπου δύο χρόνια. Οπως τονίζουν οι επιστήμονες, δεν υπάρχει ένα μαγικό ραβδάκι που να εξαφανίζει την εξάρτηση και για αυτό μαζί με τον εμβολιασμό θα είναι απαραίτητη και η ψυχολογική υποστήριξη αλλά και θεραπεία για το στερητικό σύνδρομο.

Εμβόλιο κατά των ναρκωτικών

Μαρία Αδαμίδου-ethnos.gr

Στο μικροσκόπιο της ΕΛΑΣ και της Αντιτρομοκρατικής είχε μπει ένα βίντεο που έδειχνε αντιεξουσιαστές να κάνουν πορεία στα Εξάρχεια κρατώντας όπλα! Οι πληροφορίες από την αστυνομία ανέφεραν πως κάποια όπλα ήταν ψεύτικα, με τις αρχές να θεωρούν πως το εμπόριο ναρκωτικών μπορεί να φέρει... άσχημες εξελίξεις στην περιοχή.

Click4more: Εξάρχεια: "Συναγερμός" στην Αντιτρομοκρατική για τα όπλα! "Πόλεμο" για ναρκωτικά βλέπουν οι αρχές
Σήμερα, ωστόσο, η αναρχική ομάδα "Ρουβίκωνας" με ανακοίνωσή της παραδέχεται την παρουσία της στην συγκεκριμένη πορεία, ενώ καταλήγει με την εξής φράση: "ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΗ ΛΥΣΗ ΘΑ ΤΗ ΔΩΣΕΙ Ο ΕΝΟΠΛΟΣ ΛΑΟΣ".

Στην ανακοίνωση ουσιαστικά επιβεβαιώνεται πως τα όπλα ήταν αληθινά, αφού συγκεκριμένα αναφέρεται πως "πέντε μέρες μετά δημοσιοποιείται βίντεο, που δείχνει δέκα συντρόφους της περιφρούρησης της πορείας οπλισμένους".

Επιπλέον, υπάρχει η παρακάτω παράγραφος: "Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν οι αρχές θα επαναλάβουν την συγκεκριμένη φαρσοκωμωδία επιχειρώντας να οδηγήσουν κάποιους από μας στη φυλακή ή να μας πάνε όλους κατηγορούμενους ως «εγκληματική οργάνωση». Αυτό που γνωρίζουμε πολύ καλά είναι το εξής: Ήμασταν συνδιοργανωτές της συγκεκριμένης διαδήλωσης, γνωρίζαμε και συμφωνήσαμε με όλα τα χαρακτηριστικά της. Την εικόνα του βίντεο κοιτάξτε την καλά γιατί είναι εικόνα από το μέλλον"!

Γίνεται, τέλος, αναφορά και στην συμβολική κατάληψη που έκαναν μέλη της συγκεκριμένης ομάδας στην είσοδο του Χίλτον την περασμένη Τετάρτη, κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τους επικεφαλής των Θεσμών.

Όσον αφορά στις αστυνομικές αρχές, οι πληροφορίες του newsit.gr αναφέρουν πως στην ΕΛ.ΑΣ. εξετάζουν με προσοχή το κείμενο, το θεωρούν απολύτως γνήσιο και πλέον οι έρευνες για την αναζήτηση των οπλοφόρων τίθενται σε διαφορετική βάση, εφόσον η ίδια η ομάδα "Ρουβίκωνας" υποστηρίζει πως πρόκειται για μέλη της.

Δείτε το βίντεο

newsit.gr

Οι δράστες είχαν νοικιάσει και χρησιμοποιούσαν ως «καβάτζα» διαμέρισμα για την αποθήκευση και τον διαμοιρασμό των ναρκωτικών

Κατασχέθηκαν πάνω από -2- κιλά κάνναβης, ζυγαριές ακριβείας, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο κ.α


Συνελήφθησαν χθες (19.03.2016) στην Κω, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Κω, δυο υπήκοοι Αλβανίας ηλικίας 24 και 25 ετών, κατηγορούμενοι για αποθήκευση και κατοχή ναρκωτικών ουσιών με σκοπό τη διακίνηση.

Για την ίδια υπόθεση, αναζητείται ακόμη ενας 24χρονος Αλβανός, συνεργός των συλληφθέντων.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο διερεύνησης υπόθεσης διακίνησης ναρκωτικών εντοπίστηκε διαμέρισμα «καβάτζα» στην πόλη της Κω, το οποίο είχε νοικιάσει ένας από τους κατηγορούμενος και χρησιμοποιούσαν από κοινού αποκλειστικά ως χώρο αποθήκευσης και διαμερισμού ναρκωτικών, με σκοπό την περαιτέρω διακίνησή τους.

Χθες το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια οργανωμένης αστυνομικής επιχείρησης, ακινητοποιήθηκαν οι δυο συλληφθέντες τη στιγμή που εισέρχονταν στο διαμέρισμά και ακολούθησε έρευνα, όπου παρουσία δικαστικού λειτουργού βρεθήκαν και καταχέσθηκαν:

• Ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης συνολικού βάρους 2 κιλών και 83,5 γραμμαρίων, τοποθετημένη σε -23- πλαστικές συσκευασίες
• Δυο (2) ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας
• Δυο (2) κινητά τηλέφωνα

Επιπλέον, κατασχέθηκε ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, που χρησιμοποιούσαν οι δράστες ως μέσο διευκόλυνσης διακίνησης των ναρκωτικών.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα που σχηματίστηκε σε βάρος τους, θα οδηγηθούν σήμερα στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κω.

Για βιντεοσκόπηση αστυνομικής έρευνας και σύλληψης κατηγορουμένων για αγοραπωλησία ναρκωτικών συνελήφθη 37χρονος κάτοικος Ρόδου.

Το περιστατικό σημειώθηκε χθες το απόγευμα στην πόλη της Ρόδου, όπου στελέχη του τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών στο πλαίσιο διερεύνησης υπόθεσης συνέλαβαν επ αυτοφώρω σε υπαίθριο χώρο δυο άτομα για αγοραπωλησία κοκαΐνης.

Την ώρα της σύλληψης οι αστυνομικοί αντελήφθησαν τον 37χρονο, που βρισκόταν στο αυτοκίνητο του να καταγράφει το συμβάν με το κινητό του τηλέφωνο με αποτέλεσμα να συλληφθει και αυτός. Σε έλεγχο μάλιστα που έγινε στη συνέχεια στο αυτοκίνητο και στο σπίτι του βρέθηκαν στην κατοχή του μικροποσότητες ηρωίνης και χασίς και 150 γραμμάρια λαθραίου καπνού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στη σύλληψη έντεκα μελών κυκλώματος που δραστηριοποιούνταν στην εμπορία και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στους χώρους του ΑΠΘ προχώρησαν αστυνομικοί της Δίωξης Ναρκωτικών.

Πρόκειται για δέκα αλλοδαπούς άντρες κι έναν ημεδαπό, ηλικίας από 20 έως 41 ετών. Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, της παράβασης του νόμου περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλων διατάξεων, της απόπειρας πρόκλησης σωματικών βλαβών και της αντίστασης.

Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, η δράση της οργάνωσης εντοπίζεται τουλάχιστον κατά τον τελευταίο μήνα, με τα μέλη της να λειτουργούν με συγκεκριμένη δομή και συνολικό σχεδιασμό, ενώ ενεργούσαν με πυραμιδικό σύστημα «διοίκησης», στην κορυφή του οποίου βρισκόταν 29χρονος, υπήκοος Αλβανίας, που συντόνιζε και κατηύθυνε τις κινήσεις των υπολοίπων μελών.

Επιπρόσθετα, τέσσερα από τα μέλη λειτουργούσαν ως προμηθευτές, πέντε ως τσιλιαδόροι, ενώ 27χρονος αλλοδαπός είχε αναλάβει το ρόλο του «ταμία» με τη συγκέντρωση και φύλαξη χρηματικών ποσών - εσόδων της παράνομης δραστηριότητας του κυκλώματος.

Ο 29χρονος, αντιλαμβανόμενος την αστυνομική επιχείρηση, προσπάθησε να διαφύγει της σύλληψης και επιβαίνοντας σε μοτοσικλέτα, επιτάχυνε κινούμενος επιθετικά προς το μέρος των αστυνομικών.

Κατασχέθηκαν συνολικά δεκατρία δέματα που περιείχαν ποσότητες κάνναβης, έτοιμα να διοχετευτούν σε υποψήφιους αγοραστές και χρηματικό ποσό σχετιζόμενο με εμπορία ναρκωτικών ουσιών.

Συνελήφθησαν έξι ακόμη άτομα, έπειτα από συναλλαγή ναρκωτικών ουσιών με μέλη της οργάνωσης.

Σημειώνεται, τέλος, ότι τρεις εκ των συλληφθέντων έχουν απασχολήσει κατά το παρελθόν τις αστυνομικές αρχές, ενώ σε βάρος 32χρονου μέλους της οργάνωσης, που είχε το ρόλο του προμηθευτή, εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης της ανακρίτριας πλημμελειοδικών του Πρωτοδικείου Χαλκιδικής, για διακίνηση και κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

iefimerida.gr

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot