Φως εις όλους.
Αυτό αναφέρει μια από τις παλαιότερες διαφημίσεις της ΔΕΗ του έτους 1957, όπως θύμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας Γιάννης Φλεβάρης στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Ρόδο μεταξύ Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Γενικής Διεύθυνσης της ΔΕΗ Α.Ε. και του Τοπικού Επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων ΑΗΣ Ρόδου «ΖΕΥΣ» για εργασιακά θέματα που αφορούν το τμήμα τεχνικών επαγγελμάτων της Διεύθυνσης Ανάπτυξης, ερωτώντας πότε θα παραχθεί φως και ενέργεια από το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Νότια Ρόδο; Την απάντηση έδωσε ο Διευθυντής του ΑΗΣ Σορωνής κ. Μιχάλης Μπαρδακάς λέγοντας ότι, η τουριστική περίοδος του 2017 θα είναι η τελευταία που δεν θα έχει ενεργειακή υποστήριξη από το νέο εργοστάσιο στο Πρασονήσι. Ο ΑΗΣ Σορωνής θα σηκώσει το βάρος της ηλεκτροδότησης Ρόδου και Χάλκης φέτος. Από το έτος 2018 θα λειτουργεί πλήρως το νέο εργοστάσιο στην Κατταβιά.
Ο κ. Φλεβάρης ευχαρίστησε ιδιαιτέρως την Διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων «ΖΕΥΣ» καθώς από κοινού με την Περιφέρεια διοργανώθηκε η συνάντηση τονίζοντας ότι η Περιφερειακή Αρχή, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος και οι Διευθύνσεις των Υπηρεσιών στέκονται κοντά στους εργαζόμενους και προσεγγίζουν θετικά και ουσιαστικά τα θέματα που τους απασχολούν.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Φλεβάρης έθεσε ερωτήματα ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος για την περιοχή, τα οποία και αναπτύχθηκαν, όπως πότε προγραμματίζονται προσλήψεις, πόσες θέσεις εργαζομένων περιλαμβάνει το οργανόγραμμα του νέου εργοστασίου, πότε θα αρχίσουν οι δοκιμές των μηχανών πότε θα ολοκληρωθούν οι υποθαλάσσιες εγκαταστάσεις πετρέλευσης, ποια είναι τα ποσοστά που διατηρεί σήμερα στη ΔΕΗ το Ελληνικό Δημόσιο και πολλά άλλα συναφή ζητήματα.
Η διοίκηση της ΔΕΗ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προκηρύξει αρχικά 22 θέσεις μόνιμου προσωπικού που αφορούν εργαζόμενους κυρίως με ηλεκτρολογική και μηχανολογική εξειδίκευση. Η εντοπιότητα έχει ενταχθεί στο σχέδιο προκήρυξης που αποσκοπεί στη στελέχωση των θέσεων καταρχήν από την Κοινότητα Κατταβιάς και εν συνεχεία από το νησί της Ρόδου, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα που ζητά η επιχείρηση. Έτσι λοιπόν όσοι εκδηλώνουν επιθυμία πρόσληψης θα πρέπει να παρακολουθούν τις σχετικές προκηρύξεις ΑΣΕΠ. Το οργανόγραμμα πλήρους λειτουργίας της μονάδας προβλέπει 75 θέσεις και σταδιακά θα ακολουθήσουν και νέες προκηρύξεις. Οι δοκιμές των μηχανών θα ξεκινήσουν σύντομα, ήδη από την άνοιξη του 2017 και μάλιστα η επιχείρηση έχει προμηθευτεί τα υλικά και αναλώσιμα που απαιτούνται για τις πρώτες δοκιμές. Προς το τέλος του έτους 2017 προγραμματίζεται να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία οι μηχανές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να περάσουμε σε κανονική λειτουργία το 2018. Την ίδια περίοδο, δηλαδή την άνοιξη του 2017 μόλις οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν θα διενεργηθούν οι αναγκαίες εργασίες του υποθαλάσσιου αγωγού πετρέλευσης. Το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί σήμερα το 51% της επιχείρησης, δηλαδή την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου και η λειτουργία της υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Ν.3429/2005 και εν γένει στις ιδιωτικού δικαίου διατάξεις για τις ανώνυμες εταιρείες.
Παρών στη μεγάλη σύσκεψη ήταν και ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Πολιτικής κ. Φιλήμονας Ζαννετίδης, ο οποίος μετέφερε τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη και δήλωσε ότι η συνεργασία των εργαζομένων με την Περιφέρεια για τα προβλήματά τους αποδίδει και πρέπει να συνεχιστεί.
Το Τοπικό Επιχειρησιακό Σωματείο Εργαζομένων ΑΗΣ Ρόδου «ΖΕΥΣ» εκπροσώπησε ο Πρόεδρος κ. Χαροκόπος Μιχάλης, ο Γενικός Γραμματέας κ. Χατζηαντωνίου Γεώργιος, ο Αντιπρόεδρος κ. Στεργάκης Αντώνιος.
Την ΔΕΗ Α.Ε. εκπροσώπησαν η Διευθύντρια Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού κα. Αντωνιάδου Άρη και η Διευθύντρια Γενικής Διεύθυνσης Παραγωγής Ανθρώπινου Δυναμικού κα. Κουμιώτου Ελένη καθώς και ο Διευθυντής ΑΗΣ Ρόδου κ. Μπαρδακάς Μιχάλης και η Τομεάρχης Λειτουργίας ΑΗΣ Ρόδου κα. Μπέρδη Τριανταφυλλιά και επίσης οι κ.κ. Νικολαΐδης Μιχάλης και Μπαλής Παναγιώτης.
Στη θεματολογία της συνάντησης κύριο θέμα ήταν η απόκτηση δεύτερης ειδικότητας από εργαζομένους στη ΔΕΗ καθώς και θέματα ενσωμάτωσής τους στην εφαρμογή μηχανοργάνωσης ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας. Υπήρξε συνεργασία για κοινή προσέγγιση Περιφέρειας και ΔΕΗ καθώς πολλά από τα ζητήματα που προκύπτουν εμφανίζονται τώρα σε επίπεδο Επικράτειας στις Περιφέρειες που πρώτες προγραμματίζουν εξετάσεις και επιτροπές όπως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Η Υπηρεσία της Διεύθυνσης Βιομηχανίας εκπροσωπήθηκε από τον Διευθυντή κ. Ιωάννη Γιαννά, την κα. Δομνίκα Νεάγκουε και κα. Ελένη Μουστάκη. Η Διεύθυνση και το Τμήμα Τεχνικών Επαγγελμάτων διαθέτοντας την απαιτούμενη εμπειρία εξέτασε το θέμα με την επιχείρηση και τους εργαζομένους, με σκοπό την διευκόλυνσή τους, πράγμα που δήλωσε και ο Διευθυντής της Υπηρεσίας.
Με την ολοκλήρωση της συνάντησης συμφωνήθηκε η συνέχιση της καλής συνεργασίας και οι από κοινού ενέργειες για την διευκρίνιση και απλούστευση των διαδικασιών που πρέπει να ακολουθηθούν. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Φλεβάρης επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας είναι ο άνθρωπος που εργάζεται και η στήριξή του.
Για δύο μήνες οι πελάτες της ΔΕΗ με οφειλή έως 500 ευρώ στις 28 Φεβρουαρίου του 2017 μπορούν να ζητήσουν την αναστολή πληρωμής του ποσού αυτού για ένα έτος και να κερδίσουν έκπτωση 10% στους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν στο εξής.
Η νέα προσφορά της Επιχείρησης έχει ως μόνη προϋπόθεση οι τρέχοντες λογαριασμοί να εξοφλούνται μέχρι και την ημερομηνία λήξης τους.
Εξαιρούνται οι πελάτες με ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια (Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, Τιμολόγιο Υπηρεσιών Αλληλεγγύης και Αγροτικό), καθώς απολαμβάνουν άλλες ευνοϊκές ρυθμίσεις. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν σχετική αίτηση στο 11770 ή σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ μέχρι και τις 30 Απριλίου του 2017.
Στο μεταξύ, λήγει αύριο, Παρασκευή 3 Μαρτίου, η προθεσμία ένταξης στο Πρόγραμμα «Δεύτερη Ευκαιρία». Αναλυτικότερα, όσοι πελάτες είχαν ρυθμίσει την οφειλή τους εντασσόμενοι στο Πρόγραμμα των 36 δόσεων αλλά στην πορεία δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν και η ρύθμιση διακόπηκε, θα έχουν ευκαιρία επανένταξης στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβάνοντας και το τρέχον ποσό της οφειλής τους, με σχετική αίτηση μέχρι και τις 3 Μαρτίου 2017.
Σε ό,τι αφορά τέλος στο θέμα της δανειοδότησης της ΔΕΗ από τις ελληνικές τράπεζες, η εταιρεία ανακοίνωσε πως η νέα γραμμή χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ υπό τη μορφή κοινοπρακτικού ομολογιακού δανείου έχει κατ' αρχάς εγκριθεί από τις τέσσερις ελληνικές Συστημικές Τράπεζες και την Attica Bank. Αναμένεται η αποστολή των όρων στη ΔΕΗ, οι οποίοι θα υποβληθούν προς έγκριση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, προκειμένου στη συνέχεια να συναφθεί η σχετική δανειακή σύμβαση.
Τελευταία ευκαιρία για επανένταξη στη ρύθμιση των 36 δόσεων της ΔΕΗ έχουν αύριο οι καταναλωτές, καθώς εκπνέει η σχετική προθεσμία.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα που λήγει την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου απευθύνεται σε καταναλωτές που είχαν ενταχθεί στις 36 δόσεις αλλά στη συνέχεια δεν τήρησαν τη ρύθμιση. Σε αυτούς τους καταναλωτές δόθηκε η δυνατότητα επανένταξης στη ρύθμιση των 36 δόσεων για το τρέχον συνολικό ποσό οφειλής τους, το οποίο ρυθμιζόταν στον εναπομείναντα αριθμό δόσεων από τις αρχικές 36, με άμεση καταβολή της 1ης δόσης.
Η ρύθμιση για οφειλές έως 500 ευρώ
Σε ότι αφορά τους οφειλέτες έως και 500 ευρώ συνεχίζει να ισχύει η δυνατότητα υποβολής αίτησης έως 30 Απριλίου, προκειμένου να ανασταλεί η πληρωμή του οφειλόμενου ποσού για ένα έτος, υπό την προϋπόθεση της εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών που θα εκδοθούν εφεξής. Στους οφειλέτες αυτούς παρέχεται έκπτωση 10% επί της συνολικής αξίας του ρεύματος.
Εξάλλου με το υφιστάμενο πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ προβλέπεται για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και νοικοκυριά ότι εφαρμόζονται:
Ευνοϊκές προβλέψεις για οφειλές έως 1.000 ευρώ με ρύθμιση σε 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή
Για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ δίνονται δύο επιλογές και ειδικότερα άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις ή άμεση καταβολή του 20% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις
Τέλος για τις μεγάλες εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις προβλέπεται 10% άμεση καταβολή και ποσό δόσης κατ' ελάχιστο το 20% του Μέσου Μηνιαίου Λογαριασμού, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 μηνιαίες και μέγιστο τις 36 μηνιαίες.
Πάντως, το θέμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Επιχείρησης αναμένεται να απασχολήσει το ΔΣ την Τρίτη 7 Μαρτίου, όπου θα επανεξεταστεί η πολιτική της ΔΕΗ με δεδομένο ότι η δυναμική της ευνοϊκής ρύθμισης των 36 δόσεων έχει πλέον εξασθενήσει και όλο και λιγότεροι πελάτες της εντάσσονται σε αυτή.
iefimerida.gr
Χρωστάς στη ΔΕΗ λογαριασμούς συνολικού ύψους 600 ευρώ; Αν πληρώσεις τα 100 τότε η οφειλή των υπολοίπων 500 ευρώ “παγώνει” μέχρι το τέλος του χρόνου.
Κάπως έτσι, η δημόσια επιχείρηση επιδιώκει να παροτρύνει τους οφειλέτες του 500άρικου… να σπεύσουν και να υπαχθούν στο σχετικό πρόγραμμα διακανονισμού.
Και δεν είναι και λίγοι… Η ΔΕΗ τους έχει υπολογίσει σε 1.070.352 που έχουν συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη 174.704.240 ευρώ. Πρόκειται για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτούνται από τη χαμηλή τάση και η εταιρία έχει βάλει σαν στόχο την είσπραξη όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων.
Το πρόγραμμα διακανονισμού για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των 500 ευρώ ξεκινά σε επτά μέρες, για την ακρίβεια η υποβολή αιτήσεων αρχίζει από την 1η Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι και τις 30 Απριλίου.
Από τη στιγμή που θα υπαχθούν στη ρύθμιση το χρέος των 500 ευρώ “παγώνει”, δηλαδή αναστέλλεται η πληρωμή του μέχρι το τέλος του 2017. Αν ο οφειλέτης από κει και πέρα είναι συνεπής, εμπρόθεσμος, στην πληρωμή των τρεχόντων λογαριασμών – έως την ημερομηνία λήξεως τους – τότε θα επωφελείται και με έκπτωση 10% επί της αξίας της χρέωσης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Διευκρινίζεται ότι, στην περίπτωση μη έγκαιρης εξόφλησης των τρεχόντων λογαριασμών, ο οφειλέτης θα χάνει την ευνοϊκή ρύθμιση, αυτόματα. Επίσης η αναστολή πληρωμής του ποσού μέχρι 500 ευρώ για ένα έτος, δεν συνεπάγεται απαλλαγή από τη χρέωση τόκων, ενώ από το συγκεκριμένο πρόγραμμα διακανονισμού εξαιρούνται οι περιπτώσεις ρευματοκλοπής και πελατών που απολαμβάνουν ήδη τιμολογιακών προνομίων (ειδικά τιμολόγια).
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του 2016 οι συνολικές οφειλές εκείνων που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος της τάξης των 500 ευρώ ανέρχονται σε 205.787.695 ευρώ. Το συνολικό χρέος έχουν αφήσει 1.172.388 νοικοκυριά και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Από αυτούς μόλις 102.036 έχουν προχωρήσει σε διακανονισμούς συνολικού ύψους 31.083.455 ευρώ. Δηλαδή μόλις το 9% έχει ρυθμίσει το 15% των 205,7 εκατ. ευρώ.
Έτσι, ο μεγαλύτερος όγκος των οφειλετών της κατηγορίας του “500άρικου” δεν έχει διακανονίσει τους απλήρωτους λογαριασμούς και είτε δεν συμμετείχε στο περσινό πρόγραμμα των 36 δόσεων είτε υπάχθηκε στη ρύθμιση αλλά την έχασε… μη καταβάλλοντας κάποια μηνιαία ποσά.
Για τη ΔΕΗ οι καταναλωτές αυτοί είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος… καθώς τα συνολικά χρέη τους είναι υψηλά και αποτελούν μεγάλη πηγή άντλησης της ρευστότητας που έχει τόσο ανάγκη.
Πέραν, όμως, αυτών που χρωστούν ακριβώς 500 ευρώ, στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν κι εκείνοι που οφείλουν κάτι παραπάνω από το συγκεκριμένο ποσό. Για παράδειγμα αν κάποιος χρωστά 550 ή 600 ή 700 ευρώ, μπορεί να πληρώσει τη διαφορά και έτσι τα 500 ευρώ χρέος να “παγώσουν”.
Να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, στις 28, λήγει και το πρόγραμμα “δεύτερη ευκαιρία” της ΔΕΗ. Αφορά σε εκείνο των 36 δόσεων και σε όσους δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν πέρυσι με αποτέλεσμα η ρύθμιση να διακοπεί. Με τη ρύθμιση αυτή παρέχεται η δυνατότητα διακανονισμού του συνόλου της οφειλής τους (δόσεις που δεν καταβλήθηκαν και τρέχοντες λογαριασμοί)κατόπιν αιτήσεως τους έως τις 28 Φεβρουαρίου, σε αριθμό δόσεων ίσο με τον εναπομείναντα αριθμό δόσεων εκ των αρχικώς συμφωνηθέντων.
Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της αίτησης.
Πηγή: Euro2day.gr
Στη δίνη του κυκλώνα έχει βρεθεί η ΔΕΗ με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού να διενεργεί έλεγχο για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και για χειραγώγηση των τιμών στην χονδρική αγορά,
τους δανειστές να πιέζουν για την πώληση μονάδων και την άμεση αύξηση των ποσοτήτων που διατίθενται μέσω δημοπρασιών και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ να προειδοποιεί για το ενδεχόμενο χρεοκοπίας κάτω από το βάρος των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών.
Ακόμα και στο deal των τραπεζών με τη ΔΕΗ για την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ έχουν εμπλακεί οι ευρωπαϊκοί μηχανισμοί, με τον SSM, τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό των τραπεζών, να διευρευνά αν η συμφωνία παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Το σίγουρο είναι ότι η ΔΕΗ αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση της ιστορίας της, από την οποία δεν θα βγει αλώβητη.
Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται η ΔΕΗ, φόβοι ακόμη και για χρεοκοπία
Το ιλιγγιώδες ποσό, στο οποίο έχουν φθάσει οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί, τα 2,2 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των οφειλών που έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις, έχει στερήσει από τη ΔΕΗ κάθε ίχνος ρευστότητας. Χρωστά σε προμηθευτές, σε φορείς της αγοράς ηλεκτρισμού κλπ και ταυτόχρονα πρέπει να αναχρηματοδοτήσει δάνεια, που μόνον για τις δόσεις μέχρι τον Απρίλιο φθάνουν στα 500 εκατ. ευρώ.
Μερίδιο
Ταυτόχρονα είναι υποχρεωμένη από το μνημόνιο να μειώνει συνέχεια το πελατολόγιό της (20% μερίδιο πρέπει να χάσει φέτος) και 49% ως το τέλος του 2019.
Οι δανειστές έχουν σκληρύνει τη στάση τους και μετά τα πενιχρά αποτελέσματα των πρώτων δημοπρασιών ΝΟΜΕ, ζητούν πλέον δεσμεύσεις για πώληση των μονάδων της ΔΕΗ, με σκοπό να χάσει το 49% της λιγντιτικής και υδροηλεκτρικής ισχύος της, ώστε να ανοίξει η αγορά. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι ασκούνται πιέσεις προκειμένου ο διαγωνισμός για την πώληση μονάδων, να ξεκινήσει φέτος για να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2018 ενώ στο ενιδάμεοο χρονικό διάστημα θα τρέξουν τα «αυξημένα ΝΟΜΕ», δηλαδή δημοπράτηση το 2017 του 20% της ενέργειας που παράγεται απο τα λιγνιτικά και υδροηλεκτρικά εργοστάσια - αντί του 12% που έχει προγραμματιστεί-, το 2018, το 33% αντί του 13% που επιδιώκει το υπουργείο, ερμηνεύοντας κατά τον δικό του τρόπο το σχετικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πέρυσι και το 2019, το 46% αντί του επίσης 13%. Το σχέδιο που προωθεί η διοίκηση της ΔΕΗ για την πώληση χαρτοφυλακίου πελατών, της τάξης των 700.000, για να μειωθεί το μερίδιο στη λιανική, μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να πείθει τους δανειστές.
Ένα από τα πολλά παράδοξα είναι ότι η ΔΕΗ και το υπουργείο Περιβάλλοντος - Ενέργειας παρότι γνωρίζουν ότι η μείωση του μεριδίου κάτω από το 50% της αγοράς την 1/1/2020- είναι ούτως ή άλλως μονόδρομος, ανεξαρτήτως του τρόπου που θα επιλεγεί, δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα τίποτα όσον αφορά στη μείωση των δαπανών της εταιρίας, που θα χάσει πάνω -κάτω το 50% του τζίρου της μέσα στα επόμενα τρία χρόνια! Αν σε αυτό προστεθεί η απώλεια μίας προσοδοφόρας πηγής εσόδων από τη μεταβίβαση του ΑΔΜΗΕ και μάλιστα χωρίς η ΔΕΗ να εισπράξει για το 51% των μετοχών από το δημόσιο το αντίτιμο που αναλογεί, τότε η ζημιά είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό περιβάλλον, οι δαπάνες της επιχείρησης, όπως και των άλλων παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, επιβαρύνθηκαν από τη «χρέωση προμήθειας», μία νέα χρέωση που ισχύει από τον Οκτώβριο του 2016 και στόχο έχει τη χρηματοδότηση του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ για να εξαλειφθεί το έλλειμμα, της τάξης των 370 εκατ. ευρώ για το 2017.
Οι αστοχίες στη μέθοδο υπολογισμού της συγκεκριμένης χρέωσης την εκτόξευσαν σε πολύ υψηλά ποσά, άνω των 100 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΗ μέσα στις πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου και πάνω από τα 12 εκατ. ευρώ για τις ιδιωτικές εταιρίες. Την Πέμπτη το βράδυ η ολομέλεια της ΡΑΕ ενέκρινε ωριαίο πλαφόν στην εν λόγω χρέωση, στα 15 ευρώ/ Mwh, εκτιμώντας ότι σε μέσα επίπεδα δεν θα υπερβεί τα 6-7 ευρώ/MWh, όσο περίπου χρειάζεται για να συγκεντρωθούν 350 εκατ. ευρώ για το έλλειμμα του Λογαριασμού των ΑΠΕ.
Ακόμα και με το πιο αισιόδοξο σενάριο όμως το έξτρα κόστος για την ΔΕΗ δεν είνα αμελητέο, ειδικά όταν το υπουργείο πιέζει τον κυρίαρχο παίκτη και μέσω αυτού και τους ιδιώτες, να το απορροφήσουν για να μην το περάσουν στα τιμολόγια.
imerisia.gr