Μετά την προχθεσινή πρωτοφανή ομολογία αποτυχίας του κ. Κυρίτση και την μετάθεση όλων των ευθυνών στους εργαζόμενους του Δήμου, το στρίβειν δια των εθνικών εκλογών κορυφαίων στελεχών της Δημοτικής Αρχής και την γενικευμένη ανυπαρξία της Δημοτικής Μηχανής σε όλα τα επίπεδα έρχεται η κυρία Πη να μας διασκεδάσει για ακόμη μία φορά ευελπιστώντας ότι με τη λάσπη θα κρύψει τόσο την προσωπική όσο και την συνολική αποτυχία της Δημοτικής Αρχής.
Και μόνο το γεγονός ότι από τις 3 Οκτωβρίου 2014 ψηφίσαμε τη διενέργεια ελέγχου στην επιχείρηση από ορκωτούς ελεγκτές δείχνει την ανικανότητα διοίκησης της κας Πη και την προσπάθεια κατασκευής στοιχείων ώστε μέσω του δημόσιου εκβιασμού περί προσφυγής στη δικαιοσύνη να προσπαθήσει να φιμώσει την μοναδική παράταξη που ασκεί ουσιαστική αντιπολίτευση στο πολιτικό συνονθύλευμα της Δημοτικής Αρχής.
Δυστυχώς για άλλη μία φορά θα σας απογοητεύσουμε. Μπορεί για εσάς οι έννοιες της διαφάνειας και της λογοδοσίας να είναι κενό γράμμα και να τις χρησιμοποιείτε a la carte για εμάς όμως συνιστούν τον ακρογωνιαίο λίθο προάσπισης του δημόσιου συμφέροντος και τις απαιτούμε εδώ και τώρα.
Όπως θα πράξουμε εμείς για τον Πρόεδρο των Σχολικών Επιτροπών και το Δήμαρχο, το ίδιο απαιτούμε από εσάς για οτιδήποτε σας φαίνεται περίεργο και σας εξάπτει τη φαντασία. Εμείς έχουμε αποδεδειγμένα υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον και δεν φοβόμαστε να το πράξουμε έναντι οποιασδήποτε αρχής.
Ήδη από τον Αύγουστο σας ξεμπροστιάσαμε για το σχέδιο παραχώρησης των τρένων του Δήμου στον γνωστό προστατευόμενο συνομιλητή σας ιδιώτη ενός περιουσιακού στοιχείου που αποφέρει στο Δήμο μας 800 χιλιάδες Ευρώ το χρόνο και εσείς μας κατηγορείτε για ένα πρόστιμο 10.000 Ευρώ που προέκυψε στον πόλεμο που δώσαμε και δίνουμε ώστε ο αδηφάγος ιδιώτης να μην γίνει μονοπώλιο και να στερήσει από την Κωακή κοινωνία εκατομμύρια ευρώ που προορίζονται για δράσεις κοινωνικής πολιτικής.
Χωρίς καμία αιδώ δηλώνετε στους εκπροσώπους του τύπου ότι για το 2014 δεν μπορούσατε να ασκήσετε τις στοιχειώδεις απαιτήσεις συνέχισης ενός επιτυχημένου προγράμματος στήριξης των ενδεών συμπατριωτών μας την ώρα που αναμορφώνατε τον προϋπολογισμό για να κανονίσετε τους μισθούς σας και μάλιστα ανεπιτυχώς επιδιώξατε να δώσετε παχυλό μισθό και στον κύριο Πιστικάκη, μη εκλεγμένο στέλεχος της παράταξης σας, γιατί προφανώς αυτή ήταν η προεκλογική συμφωνία.
Κυρία Πη μπορεί να είστε «ο τελευταίος Ταλιμπάν» του παραπαίοντος Δημάρχου ωστόσο είστε η πλέον ακατάλληλη για το ρόλο που σας ανέθεσαν όπως πολύ σύντομα θα αποδειχθεί.
Για του λόγου το αληθές σας παραπέμπουμε στην απόφαση 61/30.06.2014 όπου με σαφήνεια αποτυπώνεται στον ισολογισμό ότι παραδώσαμε μία επιχείρηση με 522 χιλιάδες Ευρώ ΚΕΡΔΗ. Σε αντιδιαστολή με το τι παραλάβαμε το 2011. Η οικονομική κατάσταση, που παρουσίαζαν οι Κοινωφελείς
Επιχειρήσεις την 01.01.2011 την οποία και διαδέχθηκε αργότερα η Κ.Ε.Κ.Π.Α.Π.Υ.Α.Σ., ήταν η εξής:
1. Η Κ.Ε.ΔΗ.Κ. παραδόθηκε χωρίς κατάρτιση προϋπολογισμού και διετούς προγράμματος δράσης για το έτος 2010. Απολογιστικά, τα έσοδα της Επιχείρησης ανέρχονταν στα 148.110,74 €, ενώ τα έξοδά της στο ποσό των 147.032,41 €. Εν τούτοις, το σύνολο των υποχρεώσεών της άγγιζε συνολικά το ποσό των 93.448,72 € και αφορούσε υποχρεώσεις προς το ελληνικό Δημόσιο, προς ασφαλιστικούς φορείς, προς προμηθευτές, για μισθοδοσία υπαλλήλων, προς ενοίκια κτιρίου και τέλος προς ΔΕΗ, ΟΤΕ και ΔΕΥΑΚ. Τέλος, το σύνολο των διαθέσιμων (ταμείο και καταθέσεις) ανερχόταν μόλις στο ποσό των 1.078,33 €, ενώ στην πορεία ανακαλύπταμε καθημερινά και νέες υποχρεώσεις της Επιχείρησης, τις οποίες καλεστήκαμε να αποπληρώσουμε.
2. Η ΔΗ.Κ.Ε.Κ.Υ.Δ. παραδόθηκε με προϋπολογισμό ύψους 607.802,00 € για το έτος 2010. Αξίζει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη Επιχείρηση ήταν η πρώτη, που κατάρτιζε διετές πρόγραμμα δράσης και λάμβανε την απαραίτητη χρηματοδότηση από τον τότε Δήμο Δικαίου (50.000 € για δράσεις της που αφορούν το 2010), όπως το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των επιχειρήσεων πρόβλεπε. Απολογιστικά, τα έσοδα της Επιχείρησης ανέρχονται στα 353.144,35 €, ενώ τα έξοδά της στο ποσό των 439.767,61 €. Το σύνολο των υποχρεώσεών της άγγιζε συνολικά το ποσό των 22.225,51 € και αφορούσε τρέχουσες υποχρεώσεις προς το ελληνικό Δημόσιο, προς ασφαλιστικούς φορείς, προς προμηθευτές. Τέλος, το σύνολο των διαθέσιμων (ταμείο και καταθέσεις) ανερχόταν στο ποσό των 95.259,73 €, ενώ ήδη είχε εξασφαλιστεί από την ένταξη της Επιχείρησης στη Δράση «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» για την περίοδο 2011-2013, που αφορούσε τη χρηματοδότηση του Παιδικού Σταθμού Πυλίου, Δομή η οποία μεταφέρθηκε στο Δ.Ο.Π.Α.Β.Σ.
3. Η Κ.Ε.ΠΟ.Δ.Κ., παραδόθηκε με προϋπολογισμό ύψους 1.596.943,00 € για το έτος 2010. Συνέταξε διετές πρόγραμμα δράσης, είχε λάβει, ως νεοσύστατη κοινωφελής επιχείρηση, την προκαταβολή χρηματοδότησης από το Δήμο Κω μέσω του διετούς προγράμματος δράσης (ποσού 432.583,00 €), παρόλ’ αυτά όμως παρουσίαζε αρνητικό χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα, αφού απολογιστικά, τα έσοδα της Επιχείρησης ανέρχονταν στο ποσό των 463.573,88 €, ενώ τα έξοδά της άγγιζαν τα 554.282,48 €. Το σύνολο των υποχρεώσεών της άγγιζε συνολικά το ποσό των 102.516,20 € και αφορούσε υποχρεώσεις προς το ελληνικό Δημόσιο, προς ασφαλιστικούς φορείς, προς προμηθευτές και για μισθοδοσία εποχικών υπαλλήλων. Τέλος, το σύνολο των διαθέσιμων (ταμείο και καταθέσεις) ανερχόταν στο ποσό των 973,00 €.
4. Η Κ.Ε.Α.Σ. παραδόθηκε με προϋπολογισμό ύψους 3.630.950,00 € για το έτος 2010. Απολογιστικά, τα έσοδα της Επιχείρησης ανέρχονται στα 1.330.631,48€, ενώ τα έξοδά της στο ποσό των 1.521.749,85 €. Η ζημιά, που παρουσίαζε η Επιχείρηση άγγιζε συνολικά το ποσό των 357.308,05 €. Τέλος, το σύνολο των διαθέσιμων (ταμείο και καταθέσεις) ανερχόταν στο ποσό των 268.313,35 €. Κατά τη μετατροπή της σε Κοινωφελή επιχείρηση Αστικής Συγκοινωνίας και σύμφωνα με το ΦΕΚ σύστασής της, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο οριζόταν στο ποσό των 1.182.061,63 €, από το οποίο καταβλήθηκε στην επιχείρηση μέχρι το 2010 το ποσό των 582.061,63€. Το υπολειπόμενο οφειλόμενο ποσό 600.000,00 € δεν καταβλήθηκε στην Κ.Ε.Α.Σ. από το Δήμο Κω, καθώς αυτό δεν κρίθηκε αναγκαίο.
5. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην Επιχείρηση μεταφέρθηκε και το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι Δημοτικής Ενότητας Ηρακλειδών», που αποτελούσε αποκλειστική δραστηριότητα του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας και Παιδείας Ηρακλειδών, κληροδοτώντας την νέα Κοινωφελή Επιχείρηση με χρέη για αμοιβές και έξοδα προσωπικού, ποσού 2.165,77 € και σύνολο διαθέσιμων (ταμείο και καταθέσεις) μόλις το ποσό των 521,92 €.
Η κα Πη παρέλαβε μια ισχυρή οικονομικά επιχείρηση και ελπίζουμε πλέον μετά από πέντε μήνες να γνωρίζει πόσα χρήματα παρέλαβε για να μπορεί σήμερα με τον πλέον ανήθικο και απολιτικό τρόπο να κατασκευάζει ζητήματα για να καλύψει την ανεπάρκεια και την εμπάθειά της. (παρέλαβε 1,5 εκατομμύριο ευρώ)
Για όλα τα ζητήματα που τέθηκαν με μορφή παραληρήματος από την κυρία Πη θα δοθούν απαντήσεις με στοιχεία και απτά δεδομένα, επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.
Παρακαλούμε θερμά την κυρία Πη να κάνει την υπέρβαση και να περάσει από την πολιτική κατινιά σε συγκεκριμένες αποφάσεις τις οποίες αποκαλεί παράνομες και αδιαφανείς καθώς και στα ονόματα εκείνων που τις υπογράφουν. Εκτός και αν η ίδια φοβάται τη δικαιοσύνη.
Επίσης την προκαλούμε να ξεκολλήσει από τη λάσπη.
Τέλος, την ευχαριστούμε θερμά για την ευκαιρία που μας δίνει και τις υπηρεσίες που μας προσφέρει και την παρακαλούμε κάθε μήνα να δίνει και μια συνέντευξη. Έτσι κι αλλιώς θα πρέπει κάπως να δικαιολογήσει τις 40.000 ευρώ που είχε προσυμφωνήσει ως μισθό για την προεδρία της Κοινωφελούς.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΡΑΜΑ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΩ
Η ΔΕΗ ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικού αριθμού είκοσι ενός (21) ατόμων για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών των Μονάδων της Διεύθυνσης Πωλήσεων (ΔΠΩΛ) ανά την επικράτεια και συγκεκριμένα του εξής, ανά υπηρεσία, έδρα, ειδικότητα, διάρκεια σύμβασης, αριθμό ατόμων (βλ. ΠΙΝΑΚΑ Α), με τα αντίστοιχα απαιτούμενα (τυπικά και τυχόν πρόσθετα) προσόντα


Τα άτομα που θα προσληφθούν θα απασχοληθούν σε αντικείμενα που αφορούν σε γραμματειακή υποστήριξη και σε εμπορική εξυπηρέτηση των πελατών ΔΕΗ (π.χ. εξυπηρέτηση πελατών, ταμεία, κέντρο ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης κ.λ.π.).
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Οι υποψήφιοι για την απόδειξη των ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (βλ. ΠΙΝΑΚΑ Β), των λοιπών ιδιοτήτων τους και της εμπειρίας τους οφείλουν να προσκομίσουν όλα τα απαιτούμενα από την παρούσα ανακοίνωση και το «Παράρτημα ανακοινώσεων Συμβάσεων εργασίας Ορισμένου Χρόνου (ΣΟΧ)» δικαιολογητικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ενότητα «ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΤΙΤΛΩΝ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ» του Κεφαλαίου ΙΙ του ανωτέρω Παραρτήματος.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: Όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν την υγεία και φυσική καταλληλότητα που θα τους επιτρέπει την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσης που επιλέγουν.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι υποψήφιοι πέραν των δικαιολογητικών που αναφέρονται στο Κεφάλαιο ΙΙ του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΣΟΧ, οφείλουν να υποβάλλουν και Υπεύθυνη Δήλωση ν.1599/1986, με την οποία θα δηλώνουν αν έχουν απασχοληθεί στη ΔΕΗ Α.Ε. και στις θυγατρικές αυτής, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας (π.χ. σύμβαση έργου, ημερομίσθιος κ.α, εκτός πρακτικής άσκησης) κατά την τελευταία 2ετία, καθώς και τα χρονικά διαστήματα που απασχολήθηκαν. Η υποβολή τίτλων Σπουδών Ανώτερης Εκπαιδευτικής βαθμίδας των αιτούμενων θα έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των υποψηφίων από την επιλογή. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα οριζόμενα στο «Παράρτημα ανακοινώσεων Συμβάσεων εργασίας Ορισμένου Χρόνου (ΣΟΧ)».
ΠΡΟΣΟΧΗ : Μετά την τελευταία αναμόρφωση του ανωτέρω Παραρτήματος με σήμανση έκδοσης «23-01-2015» επισημαίνεται τροποποίηση σχετικά με τον ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ. Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση με κωδικό ΕΝΤΥΠΟ ΑΣΕΠ ΣΟΧ.3 και να την υποβάλουν, είτε αυτοπροσώπως, είτε με άλλο εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, εφόσον η εξουσιοδότηση φέρει την υπογραφή τους θεωρημένη από δημόσια αρχή, είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, σε ένα από τα κάτωθι γραφεία της ΔΕΗ Α.Ε. :
11. Για τη θέση με κωδικό 512 :
ΔΕΗ ΚΩ Οδός : Γεωργίου Αβέρωφ 1, Κως και ειδικότερα στην υπηρεσία ΔΠΩΛ/Κατάστημα Πωλήσεων Κω (αρμόδιος : κα Τηλιακού Βακίνα τηλ. 22420- 22710).
Στην περίπτωση αποστολής των αιτήσεων ταχυδρομικώς το εμπρόθεσμο των αιτήσεων κρίνεται με βάση την ημερομηνία που φέρει ο φάκελος αποστολής, ο οποίος μετά την αποσφράγισή του επισυνάπτεται στην αίτηση των υποψηφίων.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι δέκα (10) ημέρες (υπολογιζόμενες ημερολογιακά) και αρχίζει από την επόμενη ημέρα της τελευταίας δημοσίευσης της παρούσας σε τοπικές εφημερίδες ή της ανάρτησής της στα καταστήματα της υπηρεσίας μας, που προκηρύσσονται οι ανωτέρω θέσεις καθώς και στους χώρους ανακοινώσεων των δημοτικών καταστημάτων των δήμων, όπου αυτά εδρεύουν, εφόσον η ανάρτηση είναι τυχόν μεταγενέστερη της δημοσίευσης στις εφημερίδες.
Η ανωτέρω προθεσμία λήγει με την παρέλευση ολόκληρης της τελευταίας ημέρας και εάν αυτή είναι, κατά νόμο, εξαιρετέα (δημόσια αργία) ή μη εργάσιμη, τότε η λήξη της προθεσμίας μετατίθεται την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Προσοχή: Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι ενιαία για όλες τις κατά τόπους Υπηρεσίες του φορέα και αρχίζει από την επόμενη ημέρα της τελευταίας δημοσίευσης ή ανάρτησης της παρούσας στο Νομό που αυτή θα δημοσιευθεί ή αναρτηθεί τελευταία, σύμφωνα με τα ανωτέρω.
Οι υποψήφιοι μπορούν να αναζητήσουν τα έντυπα των αιτήσεων : α) στα καταστήματα της υπηρεσία μας στις ανωτέρω διευθύνσεις ή στο δικτυακό τόπο της ΔΕΗ http://www.dei.gr, β) στο δικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) και συγκεκριμένα ακολουθώντας από την κεντρική σελίδα τη διαδρομή: 'Εντυπα αιτήσεων — Διαγωνισμών Φορέων — Εποχικού (ΣΟΧ), γ) στα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αλλά και στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση (www.kep.gov.gr), απ' όπου μέσω της διαδρομής: Σύνδεσμοι — Ανεξάρτητες και άλλες αρχές — ΑΣΕΠ θα οδηγηθούν στην κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου του ΑΣΕΠ και από εκεί θα έχουν πρόσβαση στα έντυπα μέσω της διαδρομής: Έντυπα αιτήσεων — Διαγωνισμών Φορέων — Εποχικού (ΣΟΧ).
www.dikaiologitika.gr
- Ακυρώνεται ο νόμος για τη διάσπαση και την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ
- Τερματίζεται η διαδικασία πώλησης του μετοχικού πακέτου των ΕΛΠΕ που βρίσκεται στον έλεγχο του Δημοσίου
- Επιστρέφουν στο Δημόσιο όλες οι μετοχές των ενεργειακών επιχειρήσεων που έχει στην κατοχή του το ΤΑΙΠΕΔ
- Στα 14 αεροδρόμια ήταν προγραμματισμένο να γίνουν έργα υποδομών και εκσυγχρονισμού
- Για την υλοποίηση των έργων αυτών, το πρόγραμμα προβλέπει – εκτός του προσωπικού των τεχνικών έργων- 1.450 θέσεις εργασίας
Νομοσχέδιο που θα ακυρώνει την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και την πώληση των ΕΛΠΕ προωθεί το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Παναγιώτη Λαφαζάνη.
Αναλυτικότερα το νομοσχέδιο που σχεδιάζεται προβλέπει τα εξής:
1. Ακυρώνεται ο νόμος (που είχε προωθηθεί ως μνημονιακή υποχρέωση από την κυβέρνηση Σαμαρά) για τη διάσπαση και την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ.
2. Τερματίζεται η διαδικασία πώλησης του μετοχικού πακέτου των ΕΛΠΕ που βρίσκεται στον έλεγχο του Δημοσίου, ενώ επιστρέφουν στο Δημόσιο όλες οι μετοχές των ενεργειακών επιχειρήσεων που έχει στην κατοχή του το ΤΑΙΠΕΔ. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τερματίζεται η διαδικασία πώλησης του διαχειριστή δικτύων ΑΔΜΗΕ, καθώς και της λεγόμενης μικρής ΔΕΗ, ενώ μπαίνει τέλος στο σχεδιασμό για πώληση μετοχών της μητρικής επιχείρησης.
Ερωτήματα προκαλεί η πρόθεση της νέας κυβέρνησης να ακυρώσει το πρόγραμμα των περιφερειακών αεροδρομίων.
Τα περισσότερα από τα 14 αεροδρόμια διαμορφώνουν πύλες εισόδου τουρισμού στην Ελλάδα και όπως είναι γνωστό η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι απογοητευτική. Από την άλλη πλευρά, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, εδώ και πολλά χρόνια, δεν είχε την πολυτέλεια διάθεσης κονδυλίων για την ανακατασκευή τους.
Το ζήτημα αυτό είχε έρθει να αντιμετωπίσει τον πρόγραμμα περιφερειακών αεροδρομίων, στο οποίο πλειοδότησε πρόσφατα η κοινοπραξία Flaport και Slentel. Με βάση την προσφορά της, η κοινοπραξία θα αναλάμβανε τη διαχείριση των αεροδρομίων για 40 χρόνια έναντι εφάπαξ τμήματος 1,234 δισ. ευρώ και με ετήσιο μίσθωμα της τάξης των 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο αναλόγως του πληθωρισμού. Με επιπλέον πληρωμές προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Πολεμική Αεροπορία, το συνολικό όφελος του Δημοσίου στα 40 χρόνια της διαχείρισης αποτιμάται στα 10 δισ. ευρώ και 48 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, όμως, στα 14 αεροδρόμια ήταν προγραμματισμένο να γίνουν έργα υποδομών και εκσυγχρονισμού που βάσει της σύμβασης ανέρχονται σε 330 εκατ. ευρώ για την πρώτη τετραετία αναδοχής και θα ξεπεράσουν το 1,4 δισ. ευρώ στο βάθος της ολοκλήρωσης του προγράμματος. Για την υλοποίηση των έργων αυτών, το πρόγραμμα προβλέπει – εκτός του προσωπικού των τεχνικών έργων- 450 θέσεις εργασίας για τις καθαρά αεροπορικές δραστηριότητες, αλλά και 1.000 θέσεις εργασίας για συγγενικές δραστηρίοτητες, όπως η φύλαξη, η λειτουργία καταστημάτων κλπ.
ΠΗΓΗ: REAL NEWS
Εάν πέρυσι τέτοια εποχή οι ιδιωτικοποιήσεις βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη, ύστερα από έναν χρόνο σταματούν οριστικά, σύμφωνα με όσα ανέφεραν την Τετάρτη οι νέοι υπουργοί της κυβέρνησης στο πλαίσιο της τελετής παράδοσης-παραλαβής των υπουργείων.
Ποιες ιδιωτικοποιήσεις σταματούν;
Δεδομένου ότι μέσω των ιδιωτικοποιήσεων υπολογιζόταν ότι το Δημόσιο θα εισέπραττε περίπου 5 δις ευρώ βραχυπρόθεσμα, το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι από που θα προέλθει η εναλλακτική πηγή εσόδων- Η πώληση του 35,477% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια και το οποίο είχε μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Tα έσοδα από την πώληση του ποσοστού του Δημοσίου θα κατευθύνονταν στο ταμείο για τη μείωση του δημόσιου χρέους και το ποσό που θα συγκεντρωνόταν εξαρτάται και από την τρέχουσα αποτίμηση των ΕΛΠΕ στο χρηματιστήριο των οποίων σήμερα η κεφαλαιοποίηση ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ.
- Η αποκρατικοποίηση του 49% του ΑΔΜΗΕ που αρχικά προβλεπόταν να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2013. Ουσιαστικά, στόχος ήταν να παραχωρηθεί σε ιδιώτη η διαχείριση των δικτύων μεταφοράς της ΔΕΗ με στόχο την άντληση εσόδων ύψους 600 εκατ. ευρώ.
- Η πώληση της μικρής ΔΕΗ, της εταιρείας που θα δημιουργούνταν με το 30% περίπου του παραγωγικού δυναμικού της ΔΕΗ και της πελατειακής της βάσης. Το ελάχιστο τίμημα, βάσει παλαιότερης αποτίμησης, της ειδικής αυτής εταιρείας διαμορφωνόταν στο 1,5 δισ. ευρώ.
- Η παραχώρηση για 40 χρόνια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για τα οποία το Δημόσιο θα εισέπραττε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ. Η κοινοπραξία Fraport-Slentel δεσμευόταν βάσει της σύμβασης να πληρώνει ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, όπως και επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ την πρώτη τετραετία και 1,4 δισ. ευρώ καθ' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
- Η παραχώρηση στη Lamda Development του έργου της αξιοποίησης της έκτασης 6,2 χιλιάδων στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό που θα πραγματοποιούνταν έναντι τιμήματος 915 εκατ. ευρώ. Μέσω της ανάπλασης του Ελληνικού υπολογίζεται ότι θα αποδεσμευθούν σε βάθος χρόνου κεφάλαια της τάξεως των 8 δισ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 35.000 θέσεις εργασίας.
Δεδομένου ότι μέσω των παραπάνω ιδιωτικοποιήσεων υπολογιζόταν ότι το Δημόσιο θα εισέπραττε βραχυπρόθεσμα περίπου 5 δις ευρώ, το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι από πού θα προέλθει η εναλλακτική πηγή εσόδων. Πάντως, για την ώρα, στην κυβέρνηση παραπέμπουν στις προσεχείς προγραμματικές δηλώσεις.
zougla.gr
«Δεν καλλιεργήσαμε φόβο, επισημάναμε κινδύνους και είπαμε αλήθεια» τόνισε ο Αντώνης Σαμαράς μιλώντας στην Εκτελεστική Γραμματεία της ΝΔ.
Οι πρώτες ενδείξεις από τη νέα κυβέρνηση επιβεβαιώνουν τους κινδύνους που υπογραμμίσαμε, συνέχισε, κάνοντας αναφορά στις εθνικοποιήσεις, την ακύρωση συμφωνιών όπως με την Cosco, την ΔΕΗ, τα περιφερειακά αεροδρόμια και τις προσλήψεις στο Δημόσιο.
Ο κ. Σαμαράς συνέχισε λέγοντας ότι αν η ΝΔ είχε κερδίσει τις εκλογές, θα είχε προχωρήσει στο δρόμο της ανάπτυξης και θα είχε προχωρήσει ταχύτερα στη συμφωνία με τους δανειστές.
Ο τέως πρωθυπουργός επανήλθε και στο θόρυβο που δημιουργήθηκε με την παράδοση στο Μέγαρο Μαξίμου, υπενθυμίζοντας ότι πρώτος τηλεφώνησε το βράδυ των εκλογών για να συγχαρεί τον νικητή των εκλογών και ότι δεν είχε πρόθεση να μην παραδώσει, αλλά έτσι συμφωνήθηκε με την πλευρά ΣΥΡΙΖΑ.
Ο πρόεδρος της ΝΔ υποσχέθηκε εποικοδομητική αντιπολίτευση με στόχο την προστασία της μεσαίας τάξης, της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην οικονομία.
Ο κ. Σαμαράς ανακοίνωσε ότι ο Νικήτας Κακλαμάνης θα προταθεί αντιπρόεδρος της Βουλής, ενώ κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι θα είναι ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Γιάννης Βρούτσης.
Το ΒΗΜΑ