Με Ερώτηση που κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και προς τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αναδεικνύει το πρόβλημα ύδρευσης του Καστελόριζου.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κατέθεσε, επίσης, και επιστολή στον Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννη Γιαννέλη-Θεοδοσιάδη, επισημαίνοντας ότι πριν από λίγες ημέρες το νησί έμεινε για 4 ημέρες χωρίς νερό και δόθηκε λύση με τη μεταφορά νερού από υδροφόρο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.
Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η λιμνοδεξαμενή, που είχε χωρητικότητα 70.000 κυβικών, υπέστη ζημιά η αποκατάσταση της οποίας κοστολογείται στα 200.000 ευρώ.
Παράλληλα, η μονάδα αφαλάτωσης είναι εκτός λειτουργίας αφού έχει υποστεί βλάβη, ενώ θεωρείται και ασύμφορη οικονομικά η λειτουργία τους λόγω των υπερβολικών χρεώσεων της ΔΕΗ.
Ο Βουλευτής επισημαίνει ότι για εθνικούς αλλά και ουσιαστικούς λόγους επιβάλλεται να δοθεί μόνιμη και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης του νησιού, εν όψει, μάλιστα, και της θερινής περιόδου, που οι ανάγκες είναι αυξημένες.

Συγκεκριμένα προτείνει:
- Την έγκριση σχετικής πίστωσης για την αποκατάσταση της βλάβης στη λιμνοδεξαμενή.
- Την επισκευή της μονάδας αφαλάτωσης και τη θέσπιση μειωμένου τιμολογίου από τη ΔΕΗ για την κατανάλωση ρεύματος των μονάδων αφαλάτωσης των μικρών νησιωτικών δήμων.
Ο κ. Κόνσολας σε δήλωσή του επισημαίνει:
«Πρέπει να φύγουμε από τη λογική της μεταφοράς νερού, που κοστίζει περισσότερο και συνιστά οικονομική αιμορραγία για το Κράτος, τους νησιωτικούς δήμους και κυρίως τον πολίτη στον οποίο ματακυλίεται το κόστος.
Εθνικοί αλλά και ουσιαστικοί λόγοι, επιτάσσουν την ανάγκη να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα υδροδότησης στο Καστελόριζο.».
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Κόνσολα, έχει ως εξής:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
1. Κύριο Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
2. Κύριο Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: «Μόνιμη και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης του Καστελόριζου»

Κύριοι Υπουργοί,
Το Καστελόριζο, όπως όλα τα άνυδρα νησιά, αντιμετωπίζει πρόβλημα υδροδότησης. Πρόσφατα το νησί έμεινε για 4 ημέρες χωρίς νερό και η λύση δόθηκε με μεταφορά νερού με υδροφόρο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.
Η λιμνοδεξαμενή που κατασκευάστηκε πριν από 7 χρόνια, με χωρητικότητα 70.000 κυβικών, έχει υποστεί ζημιές, ενώ εκτός λειτουργίας είναι και η μονάδα αφαλάτωσης.
Το κόστος της αποκατάστασης των ζημιών και της εκτέλεσης των αναγκαίων έργων για τη λιμνοδεξαμενή, έχει προϋπολογιστεί στις 200.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα, η λειτουργία της μονάδας αφαλάτωσης, που χρήζει άμεσης επισκευής, είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα σε ό,τι αφορά στη χρέωση κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος.
Το κόστος αυτό το επωμίζεται ο Δήμος και μετακυλίεται στους πολίτες.
Οι κάτοικοι του Καστελόριζου ζητούν το αυτονόητο, να δοθεί μόνιμη και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης του νησιού.
Είναι σαφές ότι το μοντέλο μεταφοράς νερού με υδροφόρες έχει πολλαπλάσιο κόστος για το Κράτος και ένα μικρό νησιωτικό δήμο, όπως είναι ο Δήμος Μεγίστης.

Κατόπιν των ανωτέρω
1. Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει το έργο της αποκατάστασης των ζημιών στη λιμνοδεξαμενή του νησιού.
2. Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας αν προτίθεται να παρέμβει στη ΔΕΗ προκειμένου να θεσμοθετηθεί ειδικό χαμηλό τιμολόγιο για την κατανάλωση των μονάδων αφαλάτωσης των δήμων στα μικρά νησιά.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου

Την ανάγκη να παραμείνει η ΔΕΗ υπό δημόσια ιδιοκτησία και δημόσιο έλεγχο υπογράμμισε ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης,

κατά την επίσκεψή του σήμερα το πρωί στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ, Μανώλη Παναγιωτάκη.

«Επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά η απόλυτη ανάγκη να παραμείνει ο ΑΔΜΗΕ και όλος ο όμιλος της ΔΕΗ υπό δημόσια ιδιοκτησία και ουσιαστικό δημόσιο έλεγχο. Η δημόσια ΔΕΗ μπορεί και πρέπει να ανασυγκροτηθεί και ανασυγκροτημένη να γίνει ο πυλώνας και η ατμομηχανή για την έξοδο της χώρας από την κρίση», τόνισε ο κ. Λαφαζάνης.

«Σήμερα, δήλωσε επίσης ο υπουργός, η χώρα χρειάζεται ενεργειακή ασφάλεια και πολύ φτηνότερη ενέργεια. Η προσπάθεια της κυβέρνησης να ανασυγκροτήσει τη ΔΕΗ και να καταστήσει τη χώρα ενεργειακό κόμβο με την κατασκευή και νέου αγωγού που θα τροφοδοτείται με ρώσικο φυσικό αέριο, αποσκοπεί ακριβώς στην ενεργειακή επάρκεια της χώρας με τη δραστική μείωση των τιμών ενέργειας, η οποία είναι προϋπόθεση για την αποδοτική λειτουργία της οικονομίας».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης ανέφερε: «Η παρουσία μου εδώ συμβολίζει δύο πράγματα: Το ένα ότι στο πρόσωπο των εργαζομένων που δουλεύουν στο Κέντρο θέλησα να τιμήσω την εργασία όλων των εργαζομένων του ομίλου της ΔΕΗ και όχι μόνο, που αυτή τη χρονιάρα μέρα είναι μακριά από τις οικογένειές τους, προκειμένου να διασφαλίσουν προς χάριν όλων την ομαλή λειτουργία του συστήματος. Και δεύτερον για να τονίσω ότι παρά την ανεξαρτησία του, ο ΑΔΜΗΕ είναι πολύτιμο κομμάτι του ομίλου της ΔΕΗ».

enikos.gr

Το Συμβούλιο της Επικρατείας κινείται, σύμφωνα με πληροφορίες του Έθνους της Κυριακής, προς την κατεύθυνση να κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές που επιβληθηκαν σε συντάξεις μετά το 2012, κάτι που αν επιβεβαιωθεί θα ανοίξει νέα τρύπα 2,8 δισ. ευρώ, ετησίως στα Ταμεία, τα οποία ήδη βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση, και κατ’ επέκταση θα δημιουργήσει νέο πονοκέφαλο στην κυβέρνηση εν μέσω των σκληρών διαπραγματεύσεων με τους δανειστές.

Το ΣτΕ εξετάζει ενδελεχώς όλες τις περικοπές για συνταξιούχους ΙΚΑ, ΔΕΗ και Αγροτικής μετά το 2012.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει το Έθνος στο μικροσκόπιο του Συμβουλίου της Επικρατείας έχουν μπει οι τελευταίες περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας στην πιλοτική δίκη που διεξάγεται, υπερισχύουν οι απόψεις περί αντισυνταγματικότητας των σχετικών μνημονιακών νόμων.

Αν η θέση αυτή επιβεβαιωθεί με την έκδοση της απόφασης, τα Ταμεία θα επιβαρυνθούν τουλάχιστον κατά 2,8 δισ. ευρώ ετησίως.

Η εφημερίδα υποστηρίζει ότι στην πιλοτική δίκη που διεξάγεται, υπερισχύουν οι απόψεις περί αντισυνταγματικότητας των σχετικών νόμων.

Εθνος

Η ΔΕΗ θα διεκδικήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές καταναλωτών με κάθε νόμιμο μέσο, συμπεριλαμβανομένου και του μέτρου των αποκοπών, σε συνάρτηση και με την οικονομική και κοινωνική κατάσταση των οφειλετών, δήλωσε απόψε ο υποψήφιος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Εμμανουήλ Παναγιωτάκης.

Όπως τόνισε κατά την ακρόασή του στην επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, τα 290 εκατ. ευρώ της Χαμηλής Τάσης και τα 65 εκατ. της Μέσης Τάσης αφορούν σε πελάτες ληξιπρόθεσμους για πρώτη φορά και αναμένεται να εξοφληθούν, ενώ εκτίμησε ότι το σύνολο σχεδόν του 1,8 δισ. που είναι οι οφειλές των καταναλωτών προς τη ΔΕΗ είναι διεκδικήσιμο.

Σε ό,τι αφορά τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπεγράφη πρόσφατα, ανεξάρτητα από την προσωπική του άποψη για το τροφείο, δήλωσε στην επιτροπή της Βουλής ότι ανάλογες ΕΣΣΕ πρέπει να συναφθούν και στις θυγατρικές του ομίλου για λόγους ίσης μεταχείρισης του προσωπικού.

Η τοποθέτηση του κ. Παναγιωτάκη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αναμένεται να επικυρωθεί αύριο από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ. Η εκλογή προέδρου και αντιπροέδρου θα γίνει στη συνέχεια από το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.

Με τροπολογία – προσθήκη που κατατέθηκε στο Νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρία και Τροποποίηση του Άρθρου 48 του Ν. 2190/1920»,

ακυρώνονται οι αυξήσεις του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) που επέβαλε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για το 2015 και επιβαρύνουν τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος σε νοικοκυριά, αγρότες και παραγωγικές επιχειρήσεις.

Η ρύθμιση ισχύει αναδρομικά από 1.1.2015, ενώ τα ποσά που τυχόν χρεώθηκαν στους λογαριασμούς της ΔΕΗ που έχουν εκδοθεί μέχρι τώρα θα συμψηφιστούν στον αμέσως επόμενο εκκαθαριστικό λογαριασμό.

Η κίνηση αυτή είχε ουσιαστικά προαναγγελθεί από τον Π. Λαφαζάνη, ο οποίος είχε δηλώσεις πως αν δεν ακυρώσει η ίδια η ΡΑΕ τις απαράδεκτες αυτές αυξήσεις θα τις ακυρώσει η Κυβέρνηση με δικές της παρεμβάσεις.

moneypro.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot