Χειραγώγηση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από τους τρίτους (εκτός ΔΕΗ) παραγωγούς, κατά τη διάρκεια των κρίσεων ενεργειακής τροφοδοσίας με στόχο την αύξηση της τιμής χονδρικής ηλεκτρικής ενέργειας, κατήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Εμμανουήλ Παναγιωτάκης σε συνέντευξη Τύπου στην Πτολεμαίδα.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της επιχειρησης, οι τρίτοι παραγωγοί εφήρμοσαν επιθετική τακτική και έκαναν παρακράτηση ισχύος προσφέροντας σε χαμηλές τιμές τα δύο τρίτα της ισχύος τους και το ένα τριτο σε πολυ υψηλές τιμές. «Με αυτην την έλλειψη χειραγωγούσαν την αγορά και διαμόρφωναν πολύ ψηλά την οριακή τιμή και κέρδιζαν από την κρίση». Αυτή η τακτική συνεχίζεται ακόμη, όπως είπε, συμπληρώνοντας ότι η ΔΕΗ έχει ενημερώσει γραπτώς όλες τις αρμόδιες αρχές και αναμένει την αντίδρασή τους.
«Η ΔΕΗ επωμίστηκε το βαρος, οι τρίτοι ειχαν ευκαιρια για αποκόμιση κερδων και για τις αρχες θέτω ενα ερωτηματικό και περιμένω να δω τι θα κανουν» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης. Το κόστος από την αύξηση της οριακής τιμής θα αποτιμηθεί, ενώ η ΔΕΗ επωμίστηκε επιπλέον κόστος άνω των 30 εκατ. ευρώ λόγω της υποχρέωσης να λειτουργήσει με πετρέλαιο μονάδες φυσικού αεριου σε Λαύριο και Κομοτηνή, κάτι που δεν έκαναν ιδιώτες παραγωγοί με αντίστοιχες μονάδες. Έθεσε δε θέμα αποζημίωσης της ΔΕΗ απο τον λογαριασμό ασφάλειας εφοδιασμού.
Συνολικά ο κ. Παναγιωτάκης απέδωσε την κρίση σε τέσσερις παράγοντες: την αύξηση της ζήτησης, τις εξαγωγές που γίνονταν μέχρις ενός σημείου, το γεγονός ότι δεν ήταν διαθεσιμα 1000 μεγαβάτ απο λιγνιτικές μονάδες στις οποίες γινονται αναγκαίες εργασίες περιβαλοντικής αναβάθμισης και στην έλλειψη φυσικού αερίου, η διαθεσιμότητα του οποίου, όπως είπε, εξαρτάται απο τον καιρό και τις δυνατοτητες εφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικο αεριο δια θαλάσσης.
«Οι διασυνδέσεις φυσικού αερίου ειναι μικρές και λίγες. Δεν υπάρχει σταθερή και αξιόπιστη τροφοδοσια με φυσικο αεριο» ανέφερε ο πρόεδρος της ΔΕΗ τονίζοντας οτι η ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού πρέπει να στηρίζεται σε εγχώριες πηγές ενέργειας.
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο πώλησης μονάδων ηλεκτροπαραγωγής ή του 17% των μετοχών της ΔΕΗ, ο επικεφαλής της επιχείρησης επανέλαβε την αντίθεσή του στις δημοπρασίες λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής (ΝΟΜΕ) και εξέφρασε την ελπίδα η κυβέρνηση να απορρίψει μεχρι τελους τις πιέσεις στις διαπραγματευσεις για αυξηση των δημοπρατούμενων ποσοτήτων ενεργειας. Δήλωσε επισης αντίθετος στην πωληση μοναδων επαναφέροντας την προταση για δημιουργια δυο θυγατρικών στον τομεα της προμηθειας που θα οδηγησουν σε πιο ομαλό ανοιγμα της αγορας ρεύματος. Στις θυγατρικές αυτες θα εισφερθούν συμβόλαια απο ολες τις κατηγοριες καταναλωτών, ελκυστικές και μη και θα πουληθούν σε ενδιαφερόμενους ανταγωνιστές. Πάντως οπώς ειπε οι πιέσεις που ασκούνται στη διαπραγματευση αποσκοπούν στο να περιγράφουν απο τωρα τα δομικά μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς, "στα οποία περιλαμβάνεται και η πωληση μοναδων.
Και για το 17% τόνισε οτι η ΔΕΗ στηρίζει τη θέση της κυβερνησης να ενταχθεί στο υπερταμείο ηια αξιοποιηση. "Ιδιαιτερα στις σημερινές συνθηκες, ειπε, ειναι αρνητικό να υποχρεωθεί η χώρα να πουλήσει το 17 % της ΔΕΗ δήθεν για εξόφληση χρεους οταν η χρηματιστηριακή τιμη ειναι σε αυτα τα επιπεδα".
Στην τοποθετηση του για το ζητημα της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ ο κ. Παναγιωτάκης αφού εξέφρασε την ικανοποίηση του για τα στελεχη που τοποθετήθηκαν στη διοίκηση , ανέφερε ακομη οτι η ΔΕΗ αιφνιδιάστηκε και δεν ειχε γνώση της υπόθεσης των αμοιβών και οτι ο ίδιος, πριν εκδηλωθεί η παρέμβαση του υπουργείου ειχε ζητησει απο τους εκπροσώπους της ΔΕΗ στο εποπτικό συμβουλιο να επαναφέρουν τις αμοιβές του προέδρου και του διευθυνοντος συμβούλου στα επιπεδα του πλαφον που ισχυε τς προηγούμενα χρονια. Ο ίδιος τόνισε πάντως οτι οι αμοιβές των διοικήσεων κρατικών επιχειρησεων δεν μπορεί φυσικά να προσδιορίζονται με κριτηρια ατομικής αυθαιρεσίας αλλά ούτε με κριτηρια λαϊκισμού και η συγκεκριμενη υποθεση δεν βοηθά στην κατευθυνση αυτή.
Ο κ. Παναγιωτάκης ανακοινωσε εξάλλου οτι το δανειο υψους 200 εκατ, ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες εγκρίθηκε ενώ σε ερώτηση για τις αποκοπές ανέφερε οτι οι διακοπές λογω χρεους κατα κανόνα γινονται μονο σε καταναλωτες που δεν πληρώνουν ενώ έχουν τη δυνατοτητα να το κάνουν, ζητώντας αν υπάρχουν διαφορετικά κρούσματα να ενημερώνεται η επιχείρηση.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η ΔΕΗ δίνει δεύτερη ευκαιρία στους καταναλωτές με το νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών που έχει θέσει σε εφαρμογή.
Ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, Γιώργος Αδαμίδης, επισήμανε πως η ΔΕΗ δίνει δεύτερη ευκαιρία στους καταναλωτές με το νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών που έχει θέσει σε εφαρμογή, σεβόμενη απόλυτα την οικονομική κατάσταση των πολιτών. Όπως σημείωσε, όσοι έχουν "χάσει" τη ρύθμιση των 36 δόσεων μπορούν εκ νέου να αιτηθούν – μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου - τη συνέχισή της με ταυτόχρονη έκπτωση 15%.
Ο ίδιος σημείωσε πως για το εξάμηνο που έτρεξε η ρύθμιση αυτή είχε πολύ καλά αποτελέσματα, καθώς ρυθμίστηκαν αρκετές οφειλές, με αποτέλεσμα "να διακανονιστούν τα χρέη των καταναλωτών, αλλά και να εισρεύσουν στα ταμεία της εταιρείας χρήματα που τα έχει ανάγκη και για τις δικές της υποχρεώσεις".
Υπογράμμισε δε ότι η νέα δυνατότητα ρύθμισης με "πάγωμα" ληξιπρόθεσμων οφειλών για ένα χρόνο με την προϋπόθεση το χρέος να είναι μικρότερο των 500 ευρώ, αποτελεί "εξαιρετικά σημαντική ευκαιρία", διότι, όπως είπε "οι περιπτώσεις αυτών των ανθρώπων που οφείλουν έως 500 ευρώ είναι σίγουρα τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. '
Εχουμε ένα 'πάγωμα' για ένα χρόνο αυτού του ποσού, οπότε [ο καταναλωτής] δεν έχει κανένα πρόβλημα για την αποκοπή της ηλεκτροδότησής του και μπορεί να μπει σε μια ρύθμιση 18 δόσεων για να συνεχίζει την απρόσκοπτη λειτουργία" τόνισε. Ο κ. Αδαμίδης αναφέρθηκε και στη ρύθμιση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σημειώνοντας ότι τόσο αυτή, όσο και οι υπόλοιπες "εντάσσονται και σε ένα πλαίσιο διευκόλυνσης των καταναλωτών, αλλά προφανώς και έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό".
Μάλιστα, ανέφερε ότι "γίνεται (ο ανταγωνισμός) με τέτοιες στρεβλές διαδικασίες, διότι υποχρεώνουν τη ΔΕΗ να τους δίνει ρεύμα όλους αυτούς τους ανταγωνιστές της, κάτω του κόστους και αυτοί με τη σειρά τους να προσφέρουν το φθηνότερο τιμολόγιο, το οποίο με μαθηματική ακρίβεια λέω με απόλυτη γνώση και υπευθυνότητα δεν είναι φθηνότερο απ’ ό,τι παρέχει η ΔΕΗ".
ΠΗΓΗ dikaiologitika.gr
Ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, Γιώργος Αδαμίδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, "Πρακτορείο 104,9 FM", επισήμανε πως η ΔΕΗ δίνει δεύτερη ευκαιρία στους καταναλωτές με το νέο πρόγραμμα διακανονισμού οφειλών που έχει θέσει σε εφαρμογή, σεβόμενη απόλυτα την οικονομική κατάσταση των πολιτών. Όπως σημείωσε, όσοι έχουν "χάσει" τη ρύθμιση των 36 δόσεων μπορούν εκ νέου να αιτηθούν – μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου - τη συνέχισή της με ταυτόχρονη έκπτωση 15%.
Ο ίδιος σημείωσε πως για το εξάμηνο που έτρεξε η ρύθμιση αυτή είχε πολύ καλά αποτελέσματα, καθώς ρυθμίστηκαν αρκετές οφειλές, με αποτέλεσμα "να διακανονιστούν τα χρέη των καταναλωτών, αλλά και να εισρεύσουν στα ταμεία της εταιρείας χρήματα που τα έχει ανάγκη και για τις δικές της υποχρεώσεις". Υπογράμμισε δε ότι η νέα δυνατότητα ρύθμισης με "πάγωμα" ληξιπρόθεσμων οφειλών για ένα χρόνο με την προϋπόθεση το χρέος να είναι μικρότερο των 500 ευρώ, αποτελεί "εξαιρετικά σημαντική ευκαιρία", διότι, όπως είπε "οι περιπτώσεις αυτών των ανθρώπων που οφείλουν έως 500 ευρώ είναι σίγουρα τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. '
Εχουμε ένα 'πάγωμα' για ένα χρόνο αυτού του ποσού, οπότε [ο καταναλωτής] δεν έχει κανένα πρόβλημα για την αποκοπή της ηλεκτροδότησής του και μπορεί να μπει σε μια ρύθμιση 18 δόσεων για να συνεχίζει την απρόσκοπτη λειτουργία" τόνισε. Ο κ. Αδαμίδης αναφέρθηκε και στη ρύθμιση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σημειώνοντας ότι τόσο αυτή, όσο και οι υπόλοιπες "εντάσσονται και σε ένα πλαίσιο διευκόλυνσης των καταναλωτών, αλλά προφανώς και έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό". Μάλιστα, ανέφερε ότι "γίνεται (ο ανταγωνισμός) με τέτοιες στρεβλές διαδικασίες, διότι υποχρεώνουν τη ΔΕΗ να τους δίνει ρεύμα όλους αυτούς τους ανταγωνιστές της, κάτω του κόστους και αυτοί με τη σειρά τους να προσφέρουν το φθηνότερο τιμολόγιο, το οποίο με μαθηματική ακρίβεια λέω με απόλυτη γνώση και υπευθυνότητα δεν είναι φθηνότερο απ’ ό,τι παρέχει η ΔΕΗ".
www.dikaiologitika.gr
Οι καταναλωτές της ΔΕΗ μπορούν να κάνουν αίτηση για πάγωμα της οφειλής τους για ένα χρόνο. Δείτε ποιές είναι οι προϋποθέσεις.
Προϋπόθεση για τη νέα ρύθμιση οφειλών ΔΕΗ είναι οι καταναλωτές να έχουν απλήρωτους λογαριασμούς έως 500 ευρώ και να κάνουν την αίτηση από την Τετάρτη [01/02/2017] και μέχρι το τέλος Απριλίου. Με την αποδοχή της αίτησης, η οφειλή παγώνει για ένα χρόνο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εφόσον πληρώνουν τους τρέχοντες λογαριασμούς εξασφαλίζουν έκπτωση 10%. Πρόκειται για τη δεύτερη ευκαιρία που δίνει η ΔΕΗ για όσους έχασαν τη ρύθμιση με τις 36 δόσεις.
Στην περίπτωση αυτή θα υπάρχει έκπτωση 15% εάν πληρώνουν κανονικά τις δόσεις στον τρέχοντα λογαριασμό. Από τη ΔΕΗ υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα εξυπηρετήσει περίπου ενάμισι εκατομμύριο καταναλωτές της ΔΕΗ.
Διαθέσιμοι όλοι οι Τρόποι Ηλεκτρονικής Πληρωμής
Οι καταναλωτές της ΔΕΗ μπορούν να κάνουν αίτηση για πάγωμα της οφειλής τους για ένα χρόνο. Δείτε ποιές είναι οι προϋποθέσεις.
Προϋπόθεση για τη νέα ρύθμιση οφειλών ΔΕΗ είναι οι καταναλωτές να έχουν απλήρωτους λογαριασμούς έως 500 ευρώ και να κάνουν την αίτηση από την Τετάρτη [01/02/2017] και μέχρι το τέλος Απριλίου. Με την αποδοχή της αίτησης, η οφειλή παγώνει για ένα χρόνο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εφόσον πληρώνουν τους τρέχοντες λογαριασμούς εξασφαλίζουν έκπτωση 10%. Πρόκειται για τη δεύτερη ευκαιρία που δίνει η ΔΕΗ για όσους έχασαν τη ρύθμιση με τις 36 δόσεις.
Στην περίπτωση αυτή θα υπάρχει έκπτωση 15% εάν πληρώνουν κανονικά τις δόσεις στον τρέχοντα λογαριασμό. Από τη ΔΕΗ υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα εξυπηρετήσει περίπου ενάμισι εκατομμύριο καταναλωτές της ΔΕΗ.
Διαθέσιμοι όλοι οι Τρόποι Ηλεκτρονικής Πληρωμής
Με αφορμή την ένταξη των δαπανών για ηλεκτρική ενέργεια στις δαπάνες που συνθέτουν το αφορολόγητο όριο, με τους τρόπους πληρωμής που προβλέπει το Υπουργείο Οικονομικών, η ΔΕΗ ανακοινώνει τα εξής.
Όλοι οι προβλεπόμενοι, από το Υπουργείο, τρόποι πληρωμής είναι διαθέσιμοι από τη ΔΕΗ. Ειδικότερα:
1. Οι πάγιες τραπεζικές εντολές
2. Ολες οι κάρτες (χρεωστικές, πιστωτικές, προπληρωμένες) των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, δεδομένου ότι όλα τα Καταστήματα μας διαθέτουν συσκευές POS
3. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ (e-pos), είτε μέσω ebanking
Η ΔΕΗ καλεί τους πελάτες της να αξιοποιήσουν τις παραπάνω δυνατότητες στο μέγιστο δυνατό βαθμό για την πληρωμή τόσο των τρεχόντων λογαριασμών όσο και των δόσεων τυχόν διακανονισμών.
newsit.gr
Αφορά περίπου 1,15 εκατομμύρια πελάτες με συνολική οφειλή περίπου 130 εκατ. ευρώ
Παράταση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου δίνει με απόφασή του το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ για τη ρύθμιση οφειλών έως 500 ευρώ.
Σκοπός της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι το «πάγωμα» των οφειλών για ένα έτος και η παροχή έκπτωσης συνέπειας 10% εφόσον αποπληρώνονται κανονικά οι τρέχοντες λογαριασμοί.
Σε αυτή τη ρύθμιση, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, μπορούν να συμμετάσχουν επίσης και οι καταναλωτές που χρωστούν περισσότερα χρήματα στη ΔΕΗ.
Η ρύθμιση αφορά περίπου 1,15 εκατομμύρια πελάτες με συνολική οφειλή περίπου 130 εκατ. ευρώ.