Μικρό είναι το ποσοστό των πελατών της ΔΕΗ με ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι 500 ευρώ, που προέβησαν σε διακανονισμό ,σε αντίθεση με αυτoύς που είχαν μεγαλύτερες οφειλές .

Ο μεγαλύτερος όγκος των οφειλετών της κατηγορίας του «500άρικου» δεν έχει διακανονίσει τους απλήρωτους λογαριασμούς και είτε δεν συμμετείχε στο πρόγραμμα των 36 δόσεων, είτε υπάχθηκε στη ρύθμιση, αλλά την έχασε, μη καταβάλλοντας κάποια μηνιαία ποσά.

Για τη ΔΕΗ αυτοί οι καταναλωτές είναι ο μεγάλος… πονοκέφαλος, καθώς τα χρέη τους είναι υψηλά και αποτελούν μεγάλη πηγή άντλησης της ρευστότητας που έχει τόση ανάγκη.

Οι οφειλέτες αυτής της κατηγορίας ανέρχονται σε όλη την Ελλάδα σε 1.070.352 πελάτες της, που έχουν συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη 174.704.240 ευρώ.

Στα Δωδεκάνησα σε αυτή την κατηγορία με στοιχεία 31/12/2016 είναι 25.176 πελάτες με συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη 4.292.391 ευρώ .

Από τους παραπάνω στα Δωδεκάνησα μόνο οι 1.333 προέβησαν σε διακονονισμό.

Η διοίκηση της εταιρείας καλεί τους οφειλέτες αυτής της κατηγορίας να εκμεταλλευτούν το νέο ευνοϊκό πρόγραμμα διακανονισμού, το οποίο προβλέπει «πάγωμα» μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 των χρεών και εφόσον είναι εμπρόθεσμοι στις πληρωμές των τρεχόντων λογαριασμών τους θα έχουν και έκπτωση 10%.

Οι συγκεκριμένοι, λοιπόν, μπορούν από την 1η Φεβρουαρίου και μέχρι τις 30 Απριλίου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα διακανονισμού, το οποίο προβλέπει για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 500 ευρώ αναστολή πληρωμών τους μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και αν πληρώνουν κανονικά τους λογαριασμούς που εκδίδονται να έχουν έκπτωση 10% επί της αξίας κατανάλωσης. Δηλαδή του σκέλους του λογαριασμού που αφορά στην τιμή της κιλοβατώρας. Οχι για το τμήμα των λεγόμενων ρυθμιζόμενων χρεώσεων (ΕΤΜΕΑΡ, χρεώσεις δικτύου και μεταφοράς, ΕΡΤ, δημοτικά τέλη κ.λπ.

Ολη τη λίστα των απλήρωτων λογαριασμών της ΔΕΗ ύψους έως 500 ευρώ, ανά νομό, με τα ποσά και τον αριθμό των οφειλετών αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος».

Η διοίκηση της εταιρείας καλεί αυτούς τους 1.070.352 πελάτες της, που έχουν συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη 174.704.240 ευρώ, να εκμεταλλευτούν το νέο ευνοϊκό πρόγραμμα διακανονισμού, το οποίο προβλέπει «πάγωμα» μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 των χρεών και εφόσον είναι εμπρόθεσμοι στις πληρωμές των τρεχόντων λογαριασμών τους θα έχουν και έκπτωση 10%.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τον κατάλογο των πελατών χαμηλής τάσης της ΔΕΗ που δημοσιοποιεί το «Εθνος», οι συνολικές οφειλές εκείνων που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος της τάξης των 500 ευρώ ανέρχονται σε 205.787.695 ευρώ. Το χρέος έχουν αφήσει 1.172.388 νοικοκυριά και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Από αυτούς μόλις 102.036 έχουν προχωρήσει σε διακανονισμούς συνολικού ύψους 31.083.455 ευρώ. Δηλαδή μόλις το 9% έχει ρυθμίσει το 15% των 205,7 εκατ. ευρώ.

Ετσι, ο μεγαλύτερος όγκος των οφειλετών της κατηγορίας του «500άρικου» δεν έχει διακανονίσει τους απλήρωτους λογαριασμούς και είτε δεν συμμετείχε στο πρόγραμμα των 36 δόσεων, είτε υπάχθηκε στη ρύθμιση, αλλά την έχασε, μη καταβάλλοντας κάποια μηνιαία ποσά. Για τη ΔΕΗ αυτοί οι καταναλωτές είναι ο μεγάλος... πονοκέφαλος, καθώς τα χρέη τους είναι υψηλά και αποτελούν μεγάλη πηγή άντλησης της ρευστότητας που έχει τόση ανάγκη.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρθηκε στην εισαγωγή του ρεπορτάζ, ότι 1.070.352 πελάτες της με συνολικές οφειλές 174.704.240 ευρώ δεν έχουν προχωρήσει σε καμία ρύθμιση.

Οι συγκεκριμένοι, λοιπόν, μπορούν σε εννέα μέρες από σήμερα, την 1η Φεβρουαρίου και μέχρι τις 30 Απριλίου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα διακανονισμού, το οποίο προβλέπει για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 500 ευρώ αναστολή πληρωμών τους μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και αν πληρώνουν κανονικά τους λογαριασμούς που εκδίδονται να έχουν έκπτωση 10% επί της αξίας κατανάλωσης. Δηλαδή του σκέλους του λογαριασμού που αφορά στην τιμή της κιλοβατώρας. Οχι για το τμήμα των λεγόμενων ρυθμιζόμενων χρεώσεων (ΕΤΜΕΑΡ, χρεώσεις δικτύου και μεταφοράς, ΕΡΤ, δημοτικά τέλη κ.λπ.).

Πάγωμα χρεών από τη ΔΕΗ - Η λίστα με τα ποσά και τον αριθμό οφειλετών ανά νομό

Ετσι τα 500 ευρώ οφειλής θα μείνουν «παγωμένα» και μπορούν να τα αποπληρώσουν στο τέλος της χρονιάς. Από τη λίστα των 52 νομών που δημοσιεύει σήμερα το «Εθνος» προκύπτει ότι οι περισσότεροι οφειλέτες και τα υψηλότερα χρέη είναι στην Αττική, όπου 344.654 χρωστούν 58.313.619 ευρώ, στη Θεσσαλονίκη όπου 91.234 οφείλουν 14.931.406 ευρώ, στην Αχαΐα με 34.272 κατοίκους να έχουν απλήρωτο ρεύμα αξίας 5.664.012 ευρώ, στο Ηράκλειο όπου έχουν καταγραφεί 32.089 καταναλωτές που δεν έχουν διακανονίσει ποσά 5.246.409 ευρώ, στην Εύβοια με 25.767 κατοίκους να χρωστούν 4.230.488 ευρώ, στα Δωδεκάνησα με συνολικό ποσό 3.893.351, στην Αιτωλοακαρνανία με 3.620.375 ευρώ κ.ο.κ.

«Δεύτερη ευκαιρία»
Η ΔΕΗ, επίσης, για όσους έχουν χάσει την περσινή ρύθμιση των 36 δόσεων, δηλαδή είχαν υπαχθεί, αλλά δεν μπόρεσαν να είναι συνεπείς, έχει θέσει σε εφαρμογή και τη ρύθμιση της «Δεύτερης ευκαιρίας».

Για να “γράψει” στην εφορία η πληρωμή του λογαριασμού της ΔΕΗ και να “μετρήσει” έτσι η πληρωμή για το χτίσιμο του αφορολόγητου για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες οι πολίτες πρέπει να πληρώσουν με ηλεκτρονικό τρόπο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΕΗ όλοι οι προβλεπόμενοι, από το Υπουργείο, τρόποι πληρωμής είναι διαθέσιμοι από την εταιρεία.

Ειδικότερα:

1. Οι πάγιες τραπεζικές εντολές.

2. Ολες οι κάρτες (χρεωστικές, πιστωτικές, προπληρωμένες) των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, δεδομένου ότι όλα τα Καταστήματα μας διαθέτουν συσκευές POS.

3. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ (e-pos), είτε μέσω e-banking.

Η ΔΕΗ καλεί τους πελάτες της να αξιοποιήσουν τις παραπάνω δυνατότητες στο μέγιστο δυνατό βαθμό για την πληρωμή τόσο των τρεχόντων λογαριασμών όσο και των δόσεων τυχόν διακανονισμών.

newsit.gr

Κι όμως το Δημόσιο από φέτος δεν θα χρωστά λογαριασμούς ρεύματος στη ΔΕΗ, ενώ ήδη έχει ρυθμίσει ληξιπρόθεσμες οφειλές συνολικού ύψους 99 εκατ. ευρώ έχοντας καταβάλει ποσά μέχρι το τέλος του 2016 της τάξης των 20 εκατ. ευρώ.

Οι δημόσιες υπηρεσίες νοικοκυρεύονται απέναντι στη ΔΕΗ.

Οπως προκύπτει από πληροφορίες του «Εθνους», και κατόπιν πρωτοβουλίας του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκη σε συνεννόηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, ο στενός δημόσιος τομέας μπαίνει στο ευνοϊκό πρόγραμμα της εταιρείας που αφορά την παροχή διπλής έκπτωσης στην τιμή της κιλοβατώρας σε όσους πελάτες προπληρώνουν όλο το ρεύμα (μείωση 6%) που θα καταναλώσουν εντός του 2017 και ταυτόχρονα καταβάλλουν εντός προθεσμίας (μείωση 15%) τους λογαριασμούς.
Ετσι, εκτός του ότι δεν θα υπάρχουν πια ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τη ΔΕΗ, και ο κρατικός προϋπολογισμός θα έχει ετησίως όφελος της τάξης των 10-12 εκατ. ευρώ. Το κέρδος αυτό προκύπτει από την έκπτωση 15% + 6% επί του ετήσιου ποσού που πληρώνει το κράτος στη ΔΕΗ για την κατανάλωση ρεύματος. Για να γίνει πιο σαφές, κάθε χρόνο το Δημόσιο κάνει λογαριασμούς ρεύματος 100 εκατ. ευρώ. Από τα 100 εκατ. τα περίπου 57 εκατ. αφορούν στην καθαρή αξία της προμήθειας ενέργειας. Σε αυτό το ποσό υπολογίζεται η αθροιστική έκπτωση 21%. Τα υπόλοιπα 43 εκατ. ευρώ αφορούν σε ρυθμιζόμενες χρεώσεις και λοιπά τέλη.
Οφειλές
Σε ό,τι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου (Γενική Κυβέρνηση) προς τη ΔΕΗ, αυτές ανέρχονται συνολικά σε 99 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα τέλη Νοεμβρίου έως και τα τέλη Δεκεμβρίου τα ανεξόφλητα ποσά μειώθηκαν περίπου 20 εκατ. ευρώ και στις 31 Δεκεμβρίου του 2016 ήταν 79 εκατ. ευρώ, τα οποία συνεχίζουν να αποπληρώνονται κανονικά.
Πέραν, όμως, αυτών των πρωτοβουλιών των υπουργείων Περιβάλλοντος και Οικονομικών, δράσεις αναλήφθηκαν και για την απεμπλοκή του θέματος των δανειακών εγγυήσεων που ήγειραν οι τράπεζες στην απόσχιση του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ • με τη μεταφορά του 51% στην «Ενεργειακή Συμμετοχών» του Δημοσίου. Ζήτημα που θα καθυστερούσε κι άλλο την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης. Ετσι, οι κ. Τσακαλώτος και Σταθάκης συμφώνησαν με τράπεζες και ΔΕΗ ένα πλαίσιο εξασφαλίσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ:

• Παροχή εγγυήσεων από την «Ενεργειακή Συμμετοχών» για δάνεια της ΔΕΗ.
• Εκχώρηση συμβάσεων της ΔΕΗ με πελάτες υψηλής τάσης ως collateral (δηλαδή ενεργοποιείται μόνο αν υπάρξει καταγγελία των δανείων).

Ταυτόχρονα υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ θα εισπράξει 131 εκατ. ευρώ (μεικτά) από τον ΑΔΜΗΕ ως ειδικό μέρισμα, που έχει προβλεφθεί ως αποζημίωση για το 51% που μεταβιβάζεται χωρίς χρηματικό αντίτιμο.
Ολα αυτά διασφαλίζουν, λένε πηγές, και το υπάρχον κοινοπρακτικό δάνειο 1,476 δισ. ευρώ αλλά και την οικονομική θέση της ΔΕΗ.
Παράλληλα, κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν αναφορικά με τον ΑΔΜΗΕ ότι με την παραμονή του 51% στο ελληνικό Δημόσιο διασφαλίζεται ο δημόσιος έλεγχος στη διαχείριση του δικτύου, πάντοτε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, σε αντίθεση.

ethnos.gr

Στο στόχαστρο της ΔΕΗ μπαίνουν 65.000 πελάτες της οι οποίοι χρωστούν ποσά άνω των 3.000 ευρώ, ενώ μερίδα εξ αυτών έχουν χαρακτηριστεί συστηματικοί κακοπληρωτές.

Πρόκειται για καταναλωτές, όπως σημειώνουν στελέχη της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίοι χρησιμοποιούν κάθε αθέμιτη πρακτική προκειμένου να μην πληρώσουν κανέναν από τους απλήρωτους λογαριασμούς. Ορισμένες μέθοδοί τους, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι η προσπάθεια παρεμπόδισης των διακοπών της ηλεκτροδότησής τους -που έχει αποφασίσει η ΔΕΗ ως μέτρο ποινής- χρησιμοποιώντας είτε «πολιτικά μέσα» είτε και προπηλακισμούς σε συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ.

Οι πελάτες αυτοί, λένε τα στελέχη της διοίκησης της ΔΕΗ, δεν έχουν υπαχθεί όλο το προηγούμενο διάστημα στα προγράμματα διακανονισμών των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Τα απλήρωτα ποσά που οφείλουν στην εταιρεία φτάνουν ακόμη και τις 50.000 ευρώ.

Σε αυτήν την κατηγορία λοιπόν των οφειλετών η δημόσια επιχείρηση επικεντρώνει τις προσπάθειές της ώστε αφενός να εισπράξει χρέη, αφετέρου να αποκόψει τους μετρητές τους από την παροχή ρεύματος. Συνολικά οι 65.000 καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις χρωστούν στη ΔΕΗ 400 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία έχει αναγάγει σε υπ' αριθμόν ένα στόχο την αύξηση της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και την τήρηση των προγραμμάτων διακανονισμών από όσους υπάγονται σε αυτά. Ιδίως ως προς το δεύτερο σκέλος, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης της εταιρείας, το ποσοστό της διατηρησιμότητας των ρυθμίσεων ανέρχεται στο 65%. Ή, με πιο απλά λόγια, περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δεν μπορούν λόγω της οικονομικής ύφεσης να είναι συνεπείς σε όλες τις δόσεις που έχουν επιλέξει για την αποπληρωμή των οφειλών τους.

Σε απόλυτα νούμερα υπολογίζεται ότι 217.000 από συνολικά 620.000 πελάτες που μπήκαν σε ρύθμιση των χρεών τους προς τη ΔΕΗ έχασαν δόσεις... Γι' αυτούς λοιπόν η εταιρεία δίνει δεύτερη ευκαιρία, όπως ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα. Η διοίκηση της επιχείρησης θέλει να αυξήσει το ποσοστό της διατηρησιμότητας από το 65% στο 70% με 75% μέχρι το τέλος του 2017. Στα ίδια ποσοστά θέλει να ανεβάσει και τα ποσοστά της εισπραξιμότητας.

Ενδιαφέρον, όμως, έχουν και άλλα στοιχεία που κάνουν γνωστά οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ και αφορούν στον αριθμό των οφειλετών ανάλογα με το εύρος και το ύψος των χρεών τους.
Ετσι, από 500 έως 1.000 ευρώ χρωστούν γύρω στους 250.000 πελάτες. Οι συνολικές οφειλές αυτής της κατηγορίας ανέρχονται στα 200 εκατ. ευρώ. Το 35% των καταναλωτών έχουν διακανονίσει τους απλήρωτους λογαριασμούς.

Στην κλίμακα των οφειλών 1.000 έως 3.000 ευρώ καταμετρώνται περί τους 150.000 καταναλωτές και από αυτούς το 55% έχει ρυθμίσει τα χρέη.
Παράλληλα, η ΔΕΗ προχωρά στη δημιουργία θυγατρικής εταιρείας, ίσως και δύο, με έτοιμο πελατολόγιο 400.000 έως 600.000 καταναλωτών, προκειμένου να προχωρήσει στην πώληση του «πακέτου» σε ανεξάρτητους προμηθευτές. Στόχος είναι η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στην προμήθεια ρεύματος κατά 6% με 7%. Η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης των προσφορών που υπέβαλαν, κατόπιν διαγωνισμού, των εξειδικευμένων συμβούλων για την υλοποίηση του εγχειρήματος.

Ο στόχος
Πηγές θέλουν την εταιρεία να στοχεύει στην είσπραξη 100 εκατ. ευρώ από την πώληση του πελατολογίου, αλλά το κυριότερο για την επιχείρηση είναι η μείωση του μεριδίου της, σύμφωνα με τους μνημονιακούς και ευρωπαϊκούς όρους.
Ανάμεσα στα ζητήματα που υπάρχουν είναι η κατάρτιση τέτοιων κινήτρων, ιδίως από τον ιδιώτη ή τους ιδιώτες που θα σπεύσουν να αποκτήσουν τους καταναλωτές της ΔΕΗ, ώστε οι τελευταίοι να μην επιστρέψουν στη δημόσια επιχείρηση. Δικαίωμα το οποίο διατηρούν αναφαίρετο, ανά πάσα στιγμή. Μεταξύ άλλων εξετάζεται και το ενδεχόμενο στην εταιρεία ή στις εταιρείες που θα δώσει η ΔΕΗ να μετέχει και η ίδια με μικρό ποσοστό, ώστε να αισθάνονται ασφαλείς οι καταναλωτές που θα αναγκαστούν να αλλάξουν προμηθευτή.

ethnos.gr

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot