Νέα προγράμματα διακανονισμών των ληξιπρόθεσμων οφειλών ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και μειώσεις στα τιμολόγια για εκείνους που προκαταβάλλουν όλο το ποσό του ετήσιου λογαριασμού ρεύματος ετοιμάζει η ΔΕΗ σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος». 

Η δημόσια επιχείρηση παρέτεινε σιωπηρά μέχρι και την Παρασκευή 6 Ιανουαρίου την ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής χρεών σε 36 δόσεις με ελάχιστη μηνιαία καταβολή τα 10 ευρώ.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ αναμένεται να αποφασίσει στη συνεδρίαση του την ερχόμενη Δευτέρα 9 του μηνός την καθιέρωση νέων κινήτρων για τη ρύθμιση των απλήρωτων λογαριασμών.

Πηγές αναφέρουν πως θα καθιερωθούν προγράμματα ρυθμίσεων με δόσεις πολλών ταχυτήτων, ανάλογα με το ύψος των οφειλών. Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο του «παγώματος» χρεών χαμηλού ύψους και μείωσής τους εφόσον οι οφειλέτες είναι εμπρόθεσμοι στην αποπληρωμή των τρεχόντων λογαριασμών.

Η εταιρεία, όμως, αναμένεται να ανακοινώσει και την παροχή συγκεκριμένου ποσοστού έκπτωσης στους πελάτες εκείνους που προκαταβάλλουν την αξία κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για όλο το 2017. Σκοπός αυτής της κίνησης είναι να συγκρατήσει καλούς πελάτες της, οι οποίοι αναζητούν οικονομικότερες λύσεις στις ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Στο 1.150.000 ανέρχονται οι οικιακοί πελάτες και οι επιχειρήσεις που δεν υπήχθησαν στις ρυθμίσεις των 36 δόσεων.

Σε σχετική ανακοίνωσή της τονίζει ότι:

1. Υπήρξε βλάβη στις εναέριες εγκαταστάσεις Υψηλής Τάσης στην Εύβοια, ιδιοκτησίας και αρμοδιότητας του ΑΔΜΗΕ.

2. Η ηλεκτροδότηση έχει αποκατασταθεί πλήρως από τον αυτόνομο σταθμό παραγωγής της ΔΕΗ στην Ανδρο που είναι σε ψυχρή εφεδρεία και όχι από γεννήτριες, όπως εσφαλμένα αναφέρεται. Ο σταθμός της ΔΕΗ θα λειτουργήσει κανονικά μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης στην Υψηλή Τάση, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ Τα τεχνικά συνεργεία της ΔΕΗ καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την ταχύτερη επισκευή των βλαβών, που προκλήθηκαν από την επέλαση του χιονιά, η οποία γίνεται εξαιρετικά δύσκολη και χρονοβόρα, αφενός λόγω της έκτασης των προβλημάτων και αφετέρου εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων τεχνικού προσωπικού, σύμφωνα με την ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «για μια ακόμη φορά όλοι οι εργαζόμενοι στον Όμιλο ΔΕΗ (Ορυχεία- Παραγωγή, Μεταφορά, Διανομή) επιτέλεσαν και συνεχίζουν να επιτελούν το καθήκον τους με επάρκεια και επαγγελματισμό. Ιδιαίτερα τα τελευταία 24ωρα οι συνάδελφοι τεχνικοί στη διανομή καταβάλουν –κάτω από εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες- συντονισμένες προσπάθειες για την ομαλή ηλεκτροδότηση της χώρας και την αποκατάσταση των βλαβών που προκάλεσε η επέλαση του χιονιά».

Συγχαίρει δε όλους τους εργαζόμενους στην επιχείρηση, που εργάζονται κάτω από αυτές τις αντίξοες συνθήκες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην τροφοδοσία νοικοκυριών και επιχειρήσεων με ηλεκτρικό ρεύμα και ζητά την κατανόηση των καταναλωτών, ιδιαίτερα εκείνων που αναγκάστηκαν να στερηθούν το βασικό αγαθό της ηλεκτρικής ενέργειας για αρκετή ώρα.

www.dikaiologitika.gr

Αίσιο τέλος στο θέμα της ταλαιπωρίας χιλιάδων πολιτών που οι υπηρεσίες της ΔΕΗ αρνούνταν την υπαγωγή τους στη ρύθμιση οφειλών.

Το θέμα είχε αναδείξει με Ερώτηση του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, επισημαίνοντας ότι πολλοί καταναλωτές, στους οποίους είχε γίνει διακοπή ηλεκτροδότησης, δεν μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των 36 δόσεων, γιατί εμφανίζονται να έχουν παραβιάσει το μετρητή τους, χωρίς αυτό να έχει συμβεί ή να τεκμηριώνεται.

Στην πραγματικότητα και στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ στα «χαρτιά» εμφανιζόταν ότι είχε γίνει διακοπή ηλεκτροδότησης, αυτό δεν είχε συμβεί, με αποτέλεσμα οι πολίτες να θεωρούνται ύποπτοι παραβίασης του μετρητή τους.

Αυτό είχε ως συνέπεια όλοι αυτοί οι πολίτες να μην μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 36 δόσεων για τα χρέη προς τη ΔΕΗ και να τους ζητούν να καταβάλουν εφάπαξ το 15% της οφειλής και το υπόλοιπο του ποσού σε 12 δόσεις, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν.

Όπως αναφέρεται στην απάντηση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταθάκη προς τον κ. Κόνσολα, το θέμα διευθετείται άμεσα αφού θα μπορούν να ενταχθούν και αυτοί οι καταναλωτές στη ρύθμιση με βεβαίωση από το ΔΕΔΔΗΕ.

ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Καίγεται για ρευστότητα και τρόπους να μειώσει τον βραχνά των ανείσπρακτων οφειλών η ΔΕΗ και για τον λόγο αυτόν ετοιμάζεται για νέο γύρο εκπτώσεων από τον Ιανουάριο.

Κάτω από την πίεση που της ασκεί η μειούμενη ρευστότητα, η Επιχείρηση σχεδιάζει να ανακοινώσει ότι όσοι συνεπείς πελάτες δεχθούν να προπληρώνουν την κατανάλωση ενός έτους σε ρεύμα, θα απολαμβάνουν επιπρόσθετη έκπτωση 6%.

Ταυτόχρονα, και σε αυτήν τη συνεχή μάχη με τις επισφάλειες που δίνει, η ΔΕΗ ετοιμάζεται να ανακοινώσει στις 9 Ιανουαρίου νέο πρόγραμμα διακανονισμών. Εξετάζει μάλιστα να συμπεριλάβει σε αυτό ακόμη και πάγωμα χρεών (δηλαδή να μην προσαυξάνονται με τόκους) για όσους καταναλωτές οφείλουν στην Επιχείρηση ποσά έως 1.000 ευρώ και εφόσον εξυπηρετούν κανονικά τις δόσεις τους.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στην κατηγορία όσων οφείλουν έως 1.000 ευρώ ανήκουν περίπου 1.000.000 πελάτες της ΔΕΗ. Στο ίδιο μήκος κύματος, εξετάζεται οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας, εφόσον «κρατούν» την οφειλή τους κάτω από τα 1.000 ευρώ, να ανταμείβονται με έκπτωση 8%-10%. Σήμερα τόσο οι συνεπείς καταναλωτές όσο και εκείνοι που ναι μεν βρίσκονται σε ρύθμιση αλλά την εξυπηρετούν απολαμβάνουν έκπτωση 15% στο ρεύμα. Δεν είναι σαφές αν η έκπτωση αυτή θα συνεχίσει να ισχύει και μετά τις 31 Δεκεμβρίου ή θα ανακοινωθεί κάποια άλλη.

Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών επρόκειτο, σύμφωνα με πληροφορίες, να δημοσιοποιηθεί κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΗ. Πήρε ωστόσο αναβολή για τις 9 Ιανουαρίου, με το σκεπτικό να μην ανακοπεί το κύμα όσων σπεύδουν να διακανονίσουν τα χρέη τους έως τις 31 Δεκεμβρίου, οπότε και εκπνέει το ισχύον πρόγραμμα των 36 δόσεων.

Το μέτρο των εκπτώσεων έχει οφέλη για τη ΔΕΗ, εγκυμονεί ωστόσο και κινδύνους, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν χθες για το εννεάμηνο της Επιχείρησης. Τα οφέλη αφορούν καταρχήν τον μεγάλο βραχνά της, δηλαδή τα ληξιπρόθεσμα χρέη, που όσο μειώνονται τόσο πέφτουν και οι προβλέψεις της για τις επισφαλείς απαιτήσεις, όπου η μάχη καλά κρατεί.

Ηδη, στο εννεάμηνο οι προβλέψεις της ΔΕΗ για επισφάλειες στη χαμηλή και μέση τάση μειώθηκαν κατά 215,3 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 388 εκατ. έναντι 603 εκατ. ευρώ. Και αυτό καθώς οι διακανονισμοί αρχίζουν να αποδίδουν αφού ώς το τέλος του έτους υπολογίζεται ότι 600.000 πελάτες θα έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της Επιχείρησης Μανώλης Παναγιωτάκης. Εννοείται ότι η παροχή επιπλέον έκπτωσης σε όσους πληρώνουν τη δόση εμπρόθεσμα αυξάνει τις πιθανότητες οι καταναλωτές αυτοί να συνεχίσουν να τηρούν τον διακανονισμό και άρα μειώνει τις επισφαλείς προβλέψεις της ΔΕΗ.

Το «αλλά» είναι ότι οι εκπτώσεις έχουν αντίκτυπο στον τζίρο της. Στο εννεάμηνο ο κύκλος εργασιών της ΔΕΗ μειώθηκε με σχεδόν διψήφιο ποσοστό, κατά 9,2% ή 411 εκατ. ευρώ (διαμορφώθηκε στα 4,04 δισ. ευρώ), τόσο λόγω των εκπτώσεων όσο και λόγω της συνεχιζόμενης απώλειας μεριδίων. Σε επίπεδο πάντως κερδών υπήρξε αύξηση, καθώς διαμορφώθηκαν σε 69,5 εκατ. ευρώ έναντι 5,9 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Τα ΝΕΑ

Ενώ σε λίγες ημέρες λήγει το ευνοϊκό πρόγραμμα για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών η ΔΕΗ σχεδιάζει να ανακοινώσει νέο πρόγραμμα διακανονισμών αλλά και περαιτέρω έκπτωση στους συνεπείς καταναλωτές.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει τη μειούμενη ρευστότητα η ΔΕΗ, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας τα ΝΕΑ προωθεί νέο πρόγραμμα επιβράβευσης των συνεπών καταναλωων με βάση το οποίο όσοι πελάτες δεχτούν να προπληρώνουν την κατανάλωση ενός έτους σε ρεύμα θα απολαμβάνουν επιπρόσθετη έκπτωση 6%.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα η ΔΕΗ ετοιμάζεται να ανακοινώσει στις 9 Ιανουαρίου νέο πρόγραμμα διακανονισμών. Εξετάζει μάλιστα να συμπεριλάβει σε αυτό ακόμη και πάγωμα χρεών (δηλαδή να μην προσαυξάνονται με τόκους) για όσους καταναλωτές οφείλουν στην Επιχείρηση ποσά έως 1.000 ευρώ και εφόσον εξυπηρετούν κανονικά τις δόσεις τους.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Εμμανουήλ Παναγιωτάκης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου της επιχείρησης είπε σχετικά με το θέμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών ότι «είναι εμφανές ότι οι δράσεις της Εταιρείας για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων και επισφαλειών αποδίδουν καρπούς. Στο σύστημα διακανονισμών των 36 δόσεων έχουν ήδη ενταχθεί 580.000 πελάτες, με συνολικό ύψος διακανονισμένων οφειλών έναντι της ΔΕΗ € 1,15 δισ. περίπου, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους πλέον των 600.000 πελατών με συνολικό ύψος οφειλών περίπου € 1,2 δισ.

Ωστόσο, παραμένει ακόμη χαμηλός ο ρυθμός εισπραξιμότητας των τρεχόντων λογαριασμών ενώ σημειώνει έξαρση και το φαινόμενο των παράνομων συνδέσεων προμήθειας ρεύματος (ρευματοκλοπές), πράγματα τα οποία προκαλούν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.»

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα ευνοϊκού διακανονισμού ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις λήγει στις 31 Δεκεμβρίου.

http://www.eleftherostypos.gr/

kalimnos

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot