Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στις περιπτώσεις που κάποιοι πελάτες δεν προσέρχονται αυτοβούλως να διακανονίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους -αλλά αφού η εταιρεία αναγκάζεται να διακόψει την ηλεκτροδότησή τους-, προκειμένου να γίνει επανασύνδεση θα καταβάλλεται το 30% της οφειλής, ενώ το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε 8 δόσεις κατ' ανώτατο. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «η εταιρεία εξαντλώντας κάθε περιθώριο καλής θέλησης, θα τους εντάξει στο πρόγραμμα ''συνέπεια'' με την έκπτωση του 15%, εφόσον στο εξής τακτοποιούν κανονικά τις οφειλές τους».
Παράταση
Θυμίζουμε ότι μετά τη μεγάλη ανταπόκριση που εκδηλώθηκε από πελάτες (επιχειρήσεις, επαγγελματίες και νοικοκυριά) για ένταξη στο ευνοϊκό πρόγραμμα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις, αποφασίστηκε η παράταση του συγκεκριμένου προγράμματος έως και τις 30 Σεπτεμβρίου. Μέχρι το τέλος του περασμένου μήνα είχαν σπεύσει να ρυθμίσουν τις οφειλές τους περίπου 290.000 πελάτες της ΔΕΗ, η οποία παρέτεινε την ισχύ του προγράμματος θέλοντας να δώσει την ευκαιρία και στους υπόλοιπους 1,5 εκατ. οφειλέτες να πράξουν το ίδιο.
Τέλος, με αφορμή τον νέο νόμο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η ΔΕΗ επανέλαβε ότι δεν θα αυξήσει την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας -το μόνο στοιχείο του λογαριασμού που την αφορά και μπορεί να επηρεάσει, αναφέροντας ότι «τα λοιπά στοιχεία του λογαριασμού, όπως ΕΤΜΕΑΡ, Δημοτικά Τέλη κ.λπ. δεν αφορούν τη ΔΕΗ και η τιμή τους καθορίζεται από άλλους φορείς».
ethnos.gr
Το 30% της οφειλής τους θα πρέπει να καταβάλουν για την επανασύνδεση του ρεύματος τα νοικοκυριά στα οποία διακόπτεται η ηλεκτροδότηση λόγω παρατεταμένης ασυνέπειας και αδιαφορίας, όπως σημειώνει η ΔΕΗ, ενώ το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε 8 δόσεις κατ' ανώτατο.
Η ΔΕΗ για μια ακόμη φορά ευχαριστεί τους πελάτες της οι οποίοι είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους σε ό,τι αφορά στο ρεύμα που προμηθεύονται. Επιφυλάσσεται, πέραν της γενναίας έκπτωσης του 15% σε συνάρτηση με την πορεία εξόφλησης των οφειλών από τους υπολοίπους να εξαντλήσει τα περιθώρια μεγαλύτερης ανταμοιβής στο μέλλον, σε όφελος των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Ευχαριστεί ακόμη τους πελάτες της οι οποίοι ανταποκρίνονται στην πρόσκλησή της και προστρέχουν να διακανονίσουν τις οφειλές τους επωφελούμενοι από την ευνοϊκή ρύθμιση των 36 δόσεων.
Διευκρινίζεται, ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, ότι στις περιπτώσεις που κάποιοι πελάτες δεν προσέρχονται αυτοβούλως αλλά αφού η Επιχείρηση αναγκάζεται λόγω της παρατεταμένης ασυνέπειας και αδιαφορίας τους να διακόψει την ηλεκτροδότησή τους, προκειμένου να γίνει επανασύνδεση θα καταβάλλεται το 30% της οφειλής και το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε 8 δόσεις κατ’ ανώτατο. Μάλιστα η Επιχείρηση εξαντλώντας κάθε περιθώριο καλής θέλησης θα τους εντάξει στο πρόγραμμα «συνέπεια» με την έκπτωση του 15% εφόσον στο εξής τακτοποιούν κανονικά τις οφειλές τους.
Τέλος, και για αποφυγή οποιασδήποτε σύγχυσης, με αφορμή το νέο νόμο για τις ΑΠΕ, επαναλαμβάνει ότι η ΔΕΗ δεν θα αυξήσει την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, το μόνο στοιχείο του λογαριασμού που την αφορά και μπορεί να επηρεάσει. Τα λοιπά στοιχεία του λογαριασμού, όπως ΕΤΜΕΑΡ, Δημοτικά Τέλη κ.λπ. δεν αφορούν τη ΔΕΗ και η τιμή τους καθορίζεται από άλλους φορείς.
Η ΡΟΔΙΑΚΗΜπορεί η ΔΕΗ να κάνει εκπτώσεις στους λογαριασμούς όσων καταναλωτών είναι συνεπείς, οι αυξήσεις όμως στο ρεύμα συνεχίζονται. Αυτή τη φορά μέσω του Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων.
Οι αυξήσεις αναμένονται, σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή” αναμένονται μετά τις 30 Σεπτεμβρίου και ύστερα από σχετική απόφαση για αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ.
Μάλιστα οι καταναλωτές μπορεί να κληθούν να πληρώσουν την αύξηση αναδρομικά από τον Ιούλιο.
Η αύξηση προκύπτει από το άρθρο 23 του νομοσχεδίου για τη στήριξη των ΑΠΕ που ψηφίστηκε την Πέμπτη στη Βουλή όπου ρητά αναφέρεται: «Η απόφαση της ΡΑΕ για τον επαναπροσδιορισμό του τέλους ΕΤΜΕΑΡ... εκδίδεται μέχρι τις 30/9/2016 λαμβάνοντας υποψη τα έσοδα του λογαριασμού με βάση τις διατάξεις της παρούσας περίπτωσης. Για την περιοδο 2016-2017 το ύψος των μοναδιαίων χρεώσεων καθορίζεται κατά τρόπο ώστε στο τέλος της διετίας να μην προκύπτει έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ Διασυνδεδεμένου Συστήματος και Δικτύου».
Οι ρυθμίσεις των οφειλών προς τη ΔΕΗ χωρίς προκαταβολή δεν θα ισχύουν για τις περιπτώσεις που γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης λόγω χρέους, διευκρινίζει η ΔΕΗ σε αποψινή ανακοίνωση.
Το πρόγραμμα ρυθμίσεων σε 36 δόσεις χωρίς προκαταβολή που ξεκίνησε την 1η Απριλίου παρατάθηκε ήδη ως τις 30 Σεπτεμβρίου. Η ΔΕΗ ανακοίνωσε επίσης ότι ως τώρα 290.000 πελάτες ρύθμισαν τις οφειλές τους με το συγκεκριμένο πρόγραμμα και καλεί τους υπόλοιπους 1,5 εκατ. πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές να σπεύσουν να τις ρυθμίσουν.
Η ΔΕΗ διαψεύδει εξάλλου δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία
«πήρε πίσω πελάτη με φέσι σε ιδιώτη προμηθευτή». Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνει:
«Η ΔΕΗ έχει πρωτοστατήσει στη μάχη για την καθιέρωση ξεκάθαρων κανόνων ώστε η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας να γίνει συντεταγμένα και να σταματήσουν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού, όπως συχνά συνέβη σε βάρος της Επιχείρησης από τρίτους».
Επισημαίνεται ότι η διοίκηση της ΔΕΗ έχει δώσει αυστηρές οδηγίες προς το προσωπικό σχετικά με αιτήσεις αλλαγής προμηθευτή. Στη σχετική εγκύκλιο του γενικού διευθυντή Εμπορίας μεταξύ άλλων επισημαίνονται τα εξής:
«Παρακαλώ για την πιστή εφαρμογή των προβλεπομένων (...) ήτοι, στα αιτήματα νέας εκπροσώπησης από πελάτη άλλου προμηθευτή, μεταξύ των λοιπών δικαιολογητικών, να ζητείται υποχρεωτικά η προσκόμιση:
-του τελευταίου εκδοθέντα λογαριασμού μαζί με το σχετικό αποδεικτικό εξόφλησής του ή εναλλακτικά
-εγγράφου του προμηθευτή του, από το οποίο να προκύπτει ότι έχει συναφθεί ρύθμιση εξόφλησης της οφειλής και αυτή τηρείται.
»Στην περίπτωση που από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά προκύπτει ότι ο πελάτης εμπίπτει στις περιοριστικές διατάξεις των προβλεπομένων στο άρθρο 42 του Κώδικα Προμήθειας (έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές στον προμηθευτή του ή έχει συνάψει ρύθμιση εξόφλησης η οποία δεν τηρείται), τότε θα ενημερώνεται ο πελάτης ότι κατά τα προβλεπόμενα στον κώδικα προμήθειας, δεν δύναται να ασκήσει το δικαίωμά του για αλλαγή προμηθευτή, εάν δεν τακτοποιήσει πρώτα τις οφειλές του προς τον Προμηθευτή του».
Όπως είναι γνωστό με πρόσφατη ρύθμιση, δεν επιτρέπεται η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας αν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον προηγούμενο ή αν υπάρχουν θα πρέπει να έχουν ρυθμιστεί.
imerisia.gr